Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

eget liv


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej, jag har installerat win 2000 (98 förut). Har nu fått ett problem!!!! När jag väljer att avsluta så stängs inten datorn av automatiskt längre utan man är tvungen att vänta till det kommer upp meddelandet att man kan stänga av datorn, fast nu får jag stänga av med hjälp av knappen på datorn. Sedan efter ca 30 min så sätts datorn på av sig själv!!!!! Hur kommer det sig???? Skulle bli en mycket lyckligare person om någon kunde hjälpa mig att lösa mitt problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tror att det är problemet med avstängning i win98 som följt med till win2000, har aldrig hört någon som haft detta problem efter att de gjort en "ren" installation av win2000, dvs formaterat Hd innan installation. Har du letat pp microsofts hemsida efter en patch för detta, kan finnas. Har du installerat alla servicepack för win2000? Testa att söka på microsoft knowledge base som finns under fliken "support" på microsofts hemsida. Om inget av detta hjälper så gör en backup på allt du vill spara och formatera datorn och installera win2000 från grunden, då slipper du även ha en massa överblivna systemfiler från win98 som ligger och skräpar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...