Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dvd


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej! Min DVD-spelare funkar inte! Spelaren är en äldre och av modell Panasonic SR-8583. När jag stoppar in DVD-skivan svarar datorn med att "ingen kompatibel DVD-avkodare har installerats"! Kan någon hjälpa mig. Vad är det jag egentligen behöver installera?

Undrar gör en totalt okunnig i denna fråga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Är det en film du försöker titta på i t.ex Windows Media Player kan det bero på att du behöver ladda hem nya CODEC för att se den. Gå då bara till Hjälp och "Sök uppdateringar" i WMP.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Nej, det är ingen film. Det TV4:s DVD "Nyhetsåret 2001". Detta är den första Dvd-skiva jag provar provar i denna spelare. Är det ingen som vet var man köper eller hur man införskaffar en "maskin- eller programvarubaserad avkodare" som på andra ställen kallas "dvd-dekoder"???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen "Hemske Sven"

Jag antar att du behöver stöd för DVD-avkodning i din dator då DVD-skivan innehåller många filmklipp. Ett extra MPEG-kort kan vara en lösning ( kostar ca 350:-)+ CODEC för DivX och Mpeg. Men ofta är det ju bara nya CODEC man behöver ladda hem. Annars bör det väl stå på DVD:n vad det krävs för att spela upp den. Står det inte på själva skivan så Högerklicka på CD-ikonen i Den här datorn och välj Utforska, då bör du hitta en Readme eller liknande där det säkert står vad som krävs.

Du kan även prova att ladda hem en DivX-player med tillhörande CODEC och se om det kan lösa ditt problem. En hittar du på : http://www.divx-digest.com/software/divxplayer.html.

Själv har jag PowerDVD 3.0 vilket också kan vara värt att prova. Där krävs en uppdatering när du har XP.

Lycka till!

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-31 09:51:24 av Mejram]

[inlägget ändrat 2002-10-31 10:13:22 av Mejram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...