Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

lösenord fjärranslutning


Ollle

Rekommendera Poster

Jag sparar lösenordet i fjärranslutningen, det är sex tecken. Nästa gång jag använder den kommer det upp sexton tecken och jag blir naturligtvis inte inloggad. Vad ska jag göra förutom att inte spara lösenordet. Jag har även kört uppdaterat virusprogram.?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tjenare Olle1.

Var för du inte blir inloggad kan jag inte svara på men att ditt lösen ord blir sexton tecken är normalt, det är en säkerhets funktion, ett exempel är på sin plats.

 

Jag har bara 2st bokstäver i mitt lösen ord som är "ad", när du då använder min dator så ser du ju bara ** (två stjärnor) men om du ser det så kan du med lite list gissa att jag bara har 2st tecken i mitt lösen ord och där igenom är det mycket lättare för dig att komma på mitt lösen ord.

Men nu är det ju så att när du använder min dator med 2st tecken ser du 16st tecken (stjärnor) "****************" och det innebär att du får mycket svårare att komma på mitt lösen för du vet inte om det är 1 tecken eller 16 tecken långt.

 

Hoppas det här hjälpte dig att förstå var för det inte alltid stämmer med antal tecken och antal stjärnor.

Om inte, svara så ska vi se om jag kan förklara det på nått annat sätt.

 

Mvh Ola

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...