Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

C ENHETEN HETER F


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Mitt problem är att min C enhet heter F, det börjar på FGHIJ osv.

 

Har försökt ändra det men det går inte, problemet kom när jag formaterade om och installerade om XPP, då märke jag att den hette F istället för C, hade 2 hårddiskar innan den ena hårddisken flyttade jag till ny server.

 

Hur ska jag göra för att få F: (system enheten) att heta C:

 

Har Installerat Service Pack 1.

 

Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är kanske ute och cyklar men jag TROR du kan göra följande. Högerklicka på Den här datorn - Hantera- Lagring. Dubbelklicka och välj sedan Diskhantering. Under Volym högerklicka på den enhet du vill ändra och välj Ändra enhetsbeteckning. När du har ändrat beteckning får du antagligen problem med sökvägar i de program du installerat då enheten hette F = du får lov att installera om dom.

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Men det går jue inte att ändra det så eftersom du kan inte ändra den medan systemet är igång..

 

Jo klart jag visste det att man kan gå in där och ändra.. ändrade jue för dvd och cd brännaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O.K.

Men vad har du då valt för beteckningar på DVD och brännare??? G och H ???

Nu har jag inte XP själv men jag trodde att enhetsbeteckningarna sattes efter läge på Primära och Sekundära IDE-kontakterna. Och då första hårddisken alltid sitter som Master på Primär IDE så borde den ju få den första lediga beteckningen i alfabetet = C.

Men som sagt här är jag säkert ute och cyklar...

 

Nu har jag kollat på min bärbara som har XP och där var det inga problem att ändra Enhetsbeteckning ( och samtidigt sökvägar )den väg jag beskrev tidigare. Kan det vara något program i bakrunden som "stör" och som du kanske måste avsluta innan???

 

[inlägget ändrat 2002-10-19 16:12:20 av Mejram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...