Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur gör jag?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hur gör jag för att ta bort brandväggen, det är frågan, den hindrar mig bl.a. att betala mina bankärenden.

Mvh. Knutte. knut bjorn@telia.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vill du helt ta bort brandväggen är det ju bara att avinstallera den via Lägg Till/Ta bort program. Eller tillfälligt stänga av den ( sätta den på Disable ) när du gör dina bankaffärer. Har du en ikon nere till höger vid klockan så högerklicka på den och välj Disable i listan. Du kan även gå in och skapa en regel/rule för just din Internet-bank, eller prova att ringa den bank du har och få tips av dom hur du kan komma förbi brandväggen. Du är säkert inte den enda som haft det här problemet...

Lycka till!

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-17 12:31:51 av Mejram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken bank och brandvägg gäller det? T.ex. Nordea säger att man ska lägga till deras adress för att åsidosätta aktuell sekretessnivå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst idgadmin

 

Ang. brandväggsfrågan från Knutte

Jag fick hjälp men den ssom hjälpte mig satt i Nederländerna sa kvinnan till mig.

Jag fick ta bort brandväggen på ett sätt som jag inte har klarat själv och hjälp att lägga in den på nytt igen. Men nu kommer det upp förfrågan flera gånger om godkännande som är iriterande. Finns det någon maanual på nätet för att lära sig om Nortons Brandvägg???

Skriver Knutte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
Gäst idgadmin

Har du provat att gå in i "Internet åtkomstkontroll" under "Personal Firewall"? Där finns alla dina program som har tillgång till och som gör förfrågan när dom ska ut på nätet. Efter programnamnet finns en kolumn med Internet-åtkomst, där kan du gå in och ändra inställningarna för programmen så du slipper förfrågan varje gång. Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...