Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virusprogram


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har köpt in Virusprogrammet "Norton personal Firewall" och nu är jag blockerad så att jag inte kommer in och kan betala mina räkningar.

 

I dag den 16 oktober 2002, har jag börjat med att ringa PC-för alla där jag skulle få gratis rådgivning, men har blivit skickat runt till ett otal s.k. experter men inte fått någon hjälp.

Det är inte lätt för en pensionär att lägga in ovanstående program som nu visar sig att jag har gjort något fel.

Jag har försökt att få tag i någon som skulle tala om hur jag ska göra men inte fått tag i någon.

På ett ställe skulle dom ca. 25 eu-kronor per minut och på helpdsk skulle de kosta 12.50/min. trots att jag är prenumerant.

Det är svagt av norton att inte skriva ut ett telefonnummer som man kan ringa till om det skulle bli problem för en okunnig som försöker att installera deras program.

Finns det någon som kan rekommendera ett svenskt program som vanligt folk begriper.

Kan man säga upp ovanstående program och få pengarna tillbaka??? Det skulle fungera till den 9 okt. 2003.

Tack för hjälpen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Knutte!

Ja, det är inte alltid så lätt före oss pensionärer. Jag hade Panda antivirus till min nya dator men supporten var urusel så jag bytte till Norman och är mycket nöjd. Snabb telefonsupport utan lång kö. Och det bästa: Norman har svensk text.

 

sign.stockholm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ja det är lite problem med symatec som är företaget bakom Norton. Det är så att dom ger ingen gratis suport på sina program. Det du kan göra är att högerklicka på den lilla runda grön blåa bollen vid klockan och klicka på disabel när du skall betala räkningar och sedan när du har betalat dom så kan du göra på samma sätt igen men klicka på enabel. jag tror inte att problemet ligger vid brandväggen igentligen utan att bankens sida försöker lägga in cokis på din dator som norton inte gillar för dom cokisarna regestrerar att du varit på vissa sidor så banken kan se var du varit. Mitt råd är att prata med din bank´s it avdelning så kan dom nog hjälpa dig med inställningarna som du behöver. Ps du kan lungt koppla ner brandväggen när du betalar på banken för om du har intenet explorer 6.0 eller senare så krypteras all info som skickas mellan dig och banken.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Roligt med olika uppfattningar :-)

Jag har Panda Titanium sedan ett år tillbaka och kan bara säga att det är ett suveränt svenskspråkigt program...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Telefonnr: Till symantec "Norton" är 08/7355034.

Ibland svarar en engelsktalande supporter men, dom har även svensktalande.

Mvh.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...