Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Olika Felkoder


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej !

Om man går på Systeminformation under systemverktyg och kollar i mappen "problemenheter" så kan det där stå typ: Pci/device 123%yhfdgfg&234/£$£dfg34 och sen längst bak Felkod 28, då säger jag jaha?

 

Är det någon som vet hur och vars man kan hitta någon tabell för hur man tyder detta?

 

Tillägas kan att på just den datorn som har detta problem så är det problem med att om man lämnar den ifred några timmar, kommer tillbaks, vidrör musen, så "vaknar" bildskärmen ej, den förblir svart.

 

Okej tänker jag "resetar", men nej, den reagerar ej på detta (den startar ej om), då tänker jag okej igen och försöker att helt enkelt slå av den på On/Off-knappen, men inte ens det går om jag så håller in knappen en månad.

 

Det som däremot går är att man helt enkelt rycker nätsladden bakom datorn och sen stoppar tillbaka den igen, då startar datorn om och man kan jobba på den, ända tills detta händer nästa gång

 

Vore tacksam för hjälp

 

Mvh// DosMatte

 

[inlägget ändrat 2002-10-14 20:56:11 av dosmatte]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det här är väl den perfekta frågan till killarna på Microsoft då det handlar om "Windows-språk". Har själv tre enheter i just "Problemenheter" där det markeras "Felkod 22" som betyder att dessa inte startar normalt vid uppstart. De är satta på disable i BIOS "från fabrik" av någon anledning. Men då raden börjar med PCI kan du prova att plocka ur PCI-korten och sedan sätta i dom ett efter ett för att se när felmeddelandet dyker upp igen. Då vet du vilket kort det är som orsakar felmeddelandet och gå vidare med att lösa problemet från den vetskapen...

Lycka till!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...