Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn hänger sig...


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej! Vet egentligen inte vilken rubrik denna fråga hör till..? Pentium III 600 Mhz, 512 mb internminne, 40 Gb hårddisk + 18 Gb SCSI-hårddisk. F-secure virusprogram. Datorn blir "seg" efter ett ha varit igång en stund (varierar, men ca efter en timme). Detta innebär att musen "fastnar" ngn sekund då och då - det känns som om någon annan styr musen, om man spelar mp3-musik hänger sig musiken också. Har kört scandisk utan att det visar ngt fel. Märker även att datorns klocka saktar sig, när datorn är seg. Omstart av datorn hjälper ett tag. (När datorn är i detta läge, hänger den sig ofta när man försöker starta om den!) Ny processorfläkt + 2 fläktar till i datorn, inget damm vad jag kan se. Finns det ngn som kan hjälpa mig blir jag verkligen lycklig!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade liknande problem på min dator pga att Office snabbsökning var schemalagd att köras varje timma.Tryck "Ctrl+Alt+Del" när datorn blir seg och kolla ifall det är nåt program som inte borde köras som är igång.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag hade själv liknande problem när jag installerade KaZaa och det följde med en massa Spyware som låg och arbetade/störde i bakgrunden. Körde AdAware och rensade bort alla SpyWare som det hittade vilket gjorde att KaZaa slutade att fungera, men datorn blev "piggare" igen. Kolla genom ctrl-alt-delete + titta igenom vad som startas automatiskt vid uppstart ( start-kör-msconfig ) så kanske du hittar orsaken där.

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...