Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startsida.


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har win 98. Och jag vet inte vad jag ska göra.

Rutan där man kan ändra Startsidan har blivit grå och kan inte ändras . Kan någon hjälpa mig på något sätt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om du har Telia som Internetleverantör så kan deras support skicka ett "unlock-program". Har du inte Telia så finns säkert samma typ av "unlock-program" även hos den leverantören.

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad händer om du klickar på en länk typ "klicka här för att lägga denna sida som startsida!"? Har du testat? Anledingen till att den är grå är förmodligen för att du har ADSL med Telia eller comhem eller?? Telia vill ju inte att man skall ändra startsidan. De tycker att man MÅSTE ha deras. Detta är naturligtvis struntsnack. Jag har Telia ADSL och har INTE deras startsida. Det är bara att gå dit då man vill logga in.

 

Så där fick jag spy lite galla också... ;) (sorry!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Jag har Telia ADSL och har INTE deras

> startsida. Det är bara att gå dit då

> man vill logga in.

 

Det måste man inte heller. Det är också bara trams. Jag har inte Telia ADSL själv, men farsan skaffade det för en stund sen, så då fick jag ju kika på vad det var inloggningssidan gjorde och så skriva ett program som fixade det istället.

 

Resultatet finns här: http://www.tydal.nu/telia.zip

 

Öppna filen login.txt i Anteckningar eller nåt liknande och skriv in ditt användarnamn och lösenord enligt den medföljande readme.txt. Sedan är det bara att du lägger login.bat i Autostart så blir du automatiskt inloggad varje gång du slår på datorn. Utan att du behöver gå till Telias sida.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...