Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ominstallation av Windows 98


MrH

Rekommendera Poster

Jag har fått problem med ljudet till datorn och enligt uppgift från support så är det bara att installera om windows. Tyvärr skapar det en hel del jobb men vad gör man... vilket egentligen blir frågan. Hur gör man, hur går man till väga? Skall jag formatera om hårddisken? Den är partitionerad.. Någonstans måste det väll finnas en steg för steg guide.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Prova att installera om ljudkortet först innan du intsallerar windows.

 

Ps du ska inte behöva formatera disken utan kör uppgradering i såfall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för ditt svar Molle; jag har försökt installera drivrutinerna igen men det har inte lyckats. Jag är inte riktigt hemma på krånglande datorer så ursäkta frågan; vad menas med att installera om ljudkortet? Är det något annat än att: när man tar bort drivrutinerna, startar om, datorn reagerar på att en ny enhet finns och vill ha drivrutinerna. Det är precis så jag gjort men då hakar windows upp sig efter installationen och vill sedan bara starta i felsäkert läge...

Sedan också en lite orutinerad fråga; hur startar man en uppgradering?

 

[inlägget ändrat 2002-10-12 19:35:22 av MrH]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Ta först reda på vilken tillverkaren av ljud kortet är, sedan går du in på tillverkarns hemsida och hämtar hem senaste drivrutinen till ditt kort och operativ system.

Sedan installerar du drivrutinerna på ett lätt ställe typ ny mapp på skrivbordet, sedan instalerar du ny drivrutin, jag tror att det går att göra i felsäkert läge. :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...