Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort en fil!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Haloj!

Jag har en fil på datorn ja inte kan ta bort. När ja trycker del+enter så står det att filen används av ett annat program. Jag har startat om datorn fler ggr men den "används åndå av ett program". Det är en film och den tar onödig plats.

Nån som vet hur jag får bort den?

 

[inlägget ändrat 2002-10-05 10:10:58 av g.f0rce]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i listan du får upp via ctrl-alt-del om du kan avsluta några "onödiga" program. Annars prova att starta i "Felsäkert Läge" ( då laddas inga program i AutoStart-gruppen ) för att sedan testa att ta bort filen.

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på dator och OS så trycker man upprepade gånger på F8 eller Ctrl under uppstart innan Windows-logan kommer. Ibland får man starta om ett par gånger innan "det blir rätt". Välj alternativet "Felsäkert läge" i listan ( oftast alternativ 3 ) och tryck Enter. Nu startar Windows utan de program som ligger i Autostart = du får inga drivrutiner till bl.a grafikkortet så upplösningen blir sämsta tänkbara. Men det är helt O.K. att allt ser "grynigt" & grått ut.

Hoppas att filen går att ta bort nu. Går det inte måste det vara ett Windowsprogram som "stör". Kolla då vad det är för program som filmfilen associeras till/öppnad med. Prova att stänga det.

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...