Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

byta minne mm


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hej

jag har en gammal bärbar dator (IBM thinkpad 380) med endast 16mb RAM och jag vill öka detta. (har inte behov av ny snabbare dator). Är det någon som vet hur man byter, vad bör jag byta till, vad kostar nytt/begagnat minne? Vet att det finns plats för att sätta in DIMM-minne. använder bara datorn till att surfa/kolla mail samt hantera word o excel. har windows 95. Har dessutom en gammal stationär dator med 48mb RAM -kan jag använda dessa minneskort till min bärbara?

tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke Bergström

Hej,

Jag tror att det kan bli en aning knepigt att uppgradera minne på datorn. Mitt förslag är att du hör av dig till ibm (www.ibm.se) och hör dig för hos dem om möjligheterna. Att byta minne från din pc tror jag inte heller kommer att fungera. Risken är stor att det inte är samma typ av internminne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej.

Har du öppnat IBMén o kollat hur minnena ser ut och minnesplatserna.

 

Det är svårt finna minnen till bärbara eftersom det sitter så mycket olika typer i dessa, de var tämligen dyra när datorn var ny o privatfolk hade inte råd att köpa till så mkt extraminne delvis därför är det svårt att finna det minne man söker.

Men kolla vad som står på minnesmodulerna och skriv in det på sök i nån webbläsare och skriv en annons.. så kanske du får napp.

Lycka till !

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...