Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkort...


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

jag köpte ett nytt grafikkort, point of view geforce 3 titanium 200 128mb ddr.... jag köpte det därför att min fps (frames per second) sjönk när jag spelade till ungefär 5 med jämna mellanrum. väldigt störande. nu är det nämligen så att det fortfarande "laggar" till ibland. jag har en p3 800mhz, 512mb sdr-minne och ett asus CUSL moderkort. min kompis har en "sämre" dator med ett ungefär likadant grafikkort. så något måste vara fel. jag har bytt hårddisk, formaterat den, uppdaterat drivrutiner hela tiden men fortfarande laggar det. 1500kr åt skogen :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke Bergström

Vad spelar du för spel?

Det kan inte vara så att din kompis har annorlunda inställningar i det aktuella spelet? Sådant kan göra stora skillnader på fps:en i spel.

Det låter dock som om du har aktiverat någon funktion som då och då sätter igång i bakgrunden. Har du Microsoft Office installerat? Den brukar installera en funktion som heter Office Snabbsökning (eller liknande) som med jämna mellanrum söker igenom din hårddisk och indexerar filer för snabbare sökningar. Testa ta bort den filen (som du borde hitta i Autostart/Startup) i Startmenyn på Windows. Sedan bör du kolla så att hårdddisken inte är fragmenterad, och om den är det defragmentera den.

 

Lycka till,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

jag har inte office installerat, inget på autostart heller tror jag. jag har defragmenterat hårddisken, formaterat den mm. jag körde vid det tillfället unreal tournament, counter-strike laggar också till men bara när jag har massor av botar. kan det vara nåt i BIOSen som sabbar grafiken ska man reseta eller nåt? mitt grafikkort är som sagt nyuppdaterat och troligen rätt installerat. (att installera 2 st olika grafikkort fel är ganska svårt) vad kan det då vara för funktioner som gör att det laggar apa? jag kör ju med windows 2000 som OS. det laggade redan från den tiden då jag köpte datorn. min bror har dessutom testat med 3st av sina hårddiskar - samma problem... verkligen tråkigt :( *hoppas på svar*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...