Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur tar man bort Windows-lösenordet???


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har ett problem....

Hur får man bort inloggningsrutan som kommer upp när man startar Win-98???

Jag och min bror använder en gemensam login till Windows, men när jag lämnade datorn hos en kompis över natten satte jag ett lösenord på datorn för att inte få hela datorn full av skit......

Nu är jag hemma igen och vill ha bort inloggnings-rutan eftersom den inte behövs längre.....

HUR gör jag???????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök efter alla .pwl-filer som finns i datorn. Det är dessa filer som anger ditt användarnamn + lösen. Prova att ta bort den .pwl som har ditt användarnamn. Nästa gång du startar datorn kommer rutan upp om inloggning igen. Låt då rutan för lösenord vara tom så ska inloggningsrutan inte komma upp fler gånger.

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Värt att notera är att om du sätter lösenordet till ingenting, alltså bara fyller i ett namn, men helt blankt på lösenordsraden - så kommer du att bli inloggad automatiskt. Fördelen är således att du är inloggad i Windows eget nätverk (om du nu skulle använda exempelvis fildelning eller dela på en skrivare) - trots att du inte behöver logga in.

Windows förstår nämligen att det är meningslöst att be dig knappra in ett lösenord som inte innehåller något.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har haft samma problem. Det hjälpte inte med att skriva in ett blankt lösenord. Asjobbigt! Min lösning blev att i kontrollpanelen gå in på NÄTVERKET symbolen och sedan ändra "Klient för microsoft-nätverk" till "Windows-inlogging" i rulllistan. Nu frågas det inte efter något lösenord längre.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...