Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enhetsfil sökes!


Hans-Olof Pettersson

Rekommendera Poster

Hans-Olof Pettersson

När jag startar upp Windows får jag meddelandet enhetsfil enhetsfil z:386 sökes. den behövs för at starta upp windows eller ett windowsprogram, om du medvetet har tagit bort filen får du instsallera om programmet som denna fil accoierar till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla Autostart: START-KÖR skriv msconfig. Gå till fliken Autostart och kolla i listan om någon av de programmen associeras till just Z:386. Då vet du vilket program du ska installera om. Själv har jag ingen aning om vad just Z:386 är. En snabbsökning på nätet gav bara träffar till Zenith Z-386 och systemminnen. Men det är ju inget program..??

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans-Olof Pettersson

 

Hej Mejram!

Tack för att Du försökte. Men jag har skrivit lite fel, filen windows söker heter winesd.386 och före ståre det z:.

Ditt råd hjälpte inte så jag får hoppas att det dyker upp nå't förslag till mitt problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var något helt annat...

Tycks vara en fil som raderats och som nu ett program söker (förtvivlat!) efter. Om du vet vilket program det kan vara så börja med att avinstallera det för att sedan installera om det ( för att få tillbaka filen som söks ). Vet du inte vad det kan vara för program så måste man tydligen in i Registret och SYSTEM.INI och radera en rad.

Gå till:

www.cyberwalker.net/columns/jul98/071698.html

och läs exakt vad du ska göra.

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...