Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur blir jag av med en "elak" länk


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har fått in en länk under Verktyg-menyn i Internet Explorer 6. Loghi e suonerie står det på italienska (logotyper och ljudsignaler).

 

I själva verket länkar detta till en sida som är någon slags sökmotor för sex-sidor (inte så roligt när man har små barn).

Hur får jag bort detta ? Har provat att söka på filer och mappar med sökordet "loghi e suonerie" och får sökresultatet 6138 filer!

Eländet måste ha gömt sig under ett annat namn. Frågan är var?

Har Ni några tips. Har installerat om Explorer men skräpet ligger kvar. Vore mycket tacksam för ett tips !!!!

 

Hälsningar Per A., Göteborg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Ta bort alla filer du hittar med det namnet med den vanliga sökfunktionen,gå in i registret(klicka på "kör" och skriv "regedit")och sök efter Loghi e suonerie och ta bort allt som har med det att göra,och skaffa ett virusprogram om du inte har det,om windows säjer ifrån någon gång att filen inte går att ta bort för att det används av något program,tryck ctrl-alt-del och avsluta det programmet,kan du inte räkna ut vilket så får du prova dej fram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tack gurrasnurra. Du är ett geni !!!

Jag blev av med skiten, efter att ha följt dina råd!!! Det märkliga är att

skiten kom in i datorn, trots att jag har en uppdaterad Norton Internet Security.

 

Tack än en gång !!!!!!!!!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...