Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad ska jag välja?


Erik Junesjö

Rekommendera Poster

  • 2 months later...
Gäst idgadmin

Självklart Xbox!

 

Har själv ett moddat xbox däer jag satt i en 80Gb hårdisk och kör alla spel, program och tex linux från.

 

Xboxen sänks idag till 1995:- och för ca 1500 spänn får du den moddad och en större hårdisk. Sedan är det bara till att kopiera spel rakt av ner på hårdisken eller varför inte ladda ner från DC.

 

250 speltitlar släpps till xbox i år, hur många kommer till PS2?

 

Har en kompis som ångrar att han köpte PS2 när han ser hur smidigt Xboxen fungerar.

 

Och, man behöver inte köpa något extra dvd-kit för att se på film, man kan däremot köpa ett dvd-kit som innehåller en sjärrkontroll....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

för dom där 3500 kan du uppdatera din dator och skaffa en Xbox emulator (kommer snart har jag hört) eller varför inte en snes,nes,ps,dc,gb,n64 emulatorer och ladda dom spelen från DC också :) (sjukT)

 

/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Äh, lägg av, va? Vem fan bryr sig om det finns emulatorer. Spel är ALLTID bäst på sina orginalkonsoler!

 

 

Förresten så fattar jag inte varför alla Gamecubeälskare kör med att gamecube har helt egna spel som inte kommer ut på andra konsoler! Vad är det med det då? Ska man skaffa sig en konsol för att ha spel som ingen annan har?! Det blir ju bara tråkigare! Och om det är ert enda skäl så är det verkligen inte värt att skaffa sig en Gamecube!

 

--- 2003 Gamecubes uppgång och fall ---

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok visst man kan skaffa emulatorer. (som inte finns ännu). jävligt sant det e alltid roligare med original alltid finns inget som knäcker det

men det är oxå jävligt dyrt o skaffa massa spela o tillbehöver så om man skaffar en konsoll så kan man iafall skaffa ett modchip annars blir det så jävla dyrt. själv har ingen av dom nya konsollerna men skulle jag köpa skulle jag lätt välja ett ps2 för dom har klassiska titlar+ att dom flesta av dom bra speltillverkarna gör spel åt ps2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

jag säger om du vill ha mest med spel utav konsolerna så köp en ps2a för den har alla ps + ps2 spel och typ 90 % av alla xbox spel så om man har en pc och en ps2a så behövs inte xbox men en gamecube för där är många bra spel som bara finns till GC

 

och jag tycker MS är störda för när xboxen kosta 3000kr så förlora dom ca 1000kr för varje såld konsol o nu kostar xboxen 2000kr så nu förlorar dom ca 2000 kr för varje konsol (det gör inge för deras budget är dubbelt så stor som nintendo och sony tillsammans)allt detta bara för MS tror att alla ska köpa en xbox o köpa massor av spel så dom tjärnar in pengarna på spelen som dom förlorar på konsolen + att dom som köper en xbox nu köper xbox2 också (allt det här tror MS på och själv hoppas jag att det kommer att gå skit för MS för dom börjar bli FÖR stora i världen luktar lite umberella) /störta microsoft å låt dom mindre företagen komma fram från skuggan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst idgadmin

Bra det där med microsoft.. jag håller med.. Men man ska ju välja gamecube, controllern är ju helt fantastisk! För att inte tala om The Legend Of Zelda: Windwalker, som snart kommer. Har ni sett några recensione? Får högsta betyg ÖVERALLT :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Och döm inte The Legend Of Zelda förrän ni har spelat det.. Det verkar underbart. Jag väntar bara på att det ska komma på posten om en vecka!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

shiit ni svara inte ens på hans fråga

 

och till Erik Junesjö jag tycker att du borde testa alla 3 spelkonsolerna(gamecube,xbox,ps2) hos nån polare eller nått och sen köper du den spelkonsolen som du tyckte va bäst

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Gäst idgadmin

X-box är den överlägset ,rent tekniskt sätt, bästa spelkonsolen , men jag kan inte säja något om spelglädjen, för jag har inte spelat nästan något på någon av konsolerna.

 

Go PC!!!!!!!!!!!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Gäst idgadmin

klumpiga konsoller med sladdar överallt.. nä tackar vet jag gba sp! mindre, billigare, hur bra som helst på släktmiddagen eller tågresan, och skitkul med link-kabel! så det så!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...