Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu kör vi!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Nu är det äntligen dags! Vi har börjat överflytten från gamla forumet till nya.

Det kommer att innebära lite stök och bök medan vi håller på. Vi stänger ner gamla forumet nu på förmiddagen och ersätter tillfälligt med en informationsskylt.

I eftermiddag ska flytten vara klar. Då kommer vi att testa noggrannt för att se så att allt gått rätt till.

Förhoppningsvis kommer Smart att ligga uppe hela tiden, men det kan uppstå en del problem här. Så om det händer konstiga saker, eller om Smart ligger nere tillfälligt, så titta in igen senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Informationsskylt?
Jag fick
Tyvärr lyckas vi inte hitta sidan du sökte.

Du har försökt nå en sida som inte fanns på IDGs webbplats.

Den kan ha blivit flyttad, fått ett nytt namn eller så är den inte nåbar för tillfället.

Det är också möjligt att den länk du följde inte är korrekt kodad, eller att sidan inte finns kvar hos oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson
Informationsskylt?
Jag fick
Tyvärr lyckas vi inte hitta sidan du sökte.

Du har försökt nå en sida som inte fanns på IDGs webbplats.

Den kan ha blivit flyttad, fått ett nytt namn eller så är den inte nåbar för tillfället.

Det är också möjligt att den länk du följde inte är korrekt kodad, eller att sidan inte finns kvar hos oss.




Vilken sida försökte du nå? Tanken är att all trafik till support tillfälligt dirigeras om till den här sidan: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.145829. När jag testar verkar det funka.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte länken för jag gjorde bara uppdatering av sidan jag redan hade i en flik, och det var sidan som listar senaste inläggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar var mina ca 3600 inlägg tog vägen , vet någon var jag hittar dom, tittade under statistik i min profil men där fanns det inget endast poängen, helt klart arg och besviken om de har försvunnit!! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar var mina ca 3600 inlägg tog vägen , vet någon var jag hittar dom, tittade under statistik i min profil men där fanns det inget endast poängen, helt klart arg och besviken om de har försvunnit!! :(


Alla dina inlägg finns kvar, men det finns tyvärr inget bra sätt att bläddra bland dina egna eller andras inlägg än.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Alla tidigare inlägg och trådar kommer att flyttas över. Och dina inlägg ska synas när man klickar på "Alla TalisMans foruminlägg". Det gör inte det just nu, och det har troligtvis att göra med ett problem med sökmotorn.

Vi håller just nu på att gå igenom och testar forumet efter flytten, och har inte släppt på trafiken från gamla support ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att se att forumet har blivit fyllt nu! :)

Men senaste inläggen på http://pcforallasmart.idg.se/forum/ listar inte de inlägg som har gjorts under dagen i det nya forumet.


Verkar inte som det nej, ska titta lite på vad som kan ha hänt.

Det är samma fel för mig som Cecilia. Mina senaste tråd som jag skapat finns inte på http://pcforallasmart.idg.se/forum/ fast den borde finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att inläggen från det gamla supportforumet uppfattas som nyare av det gamla systemet trots att de inte är det. Hänger ihop med söket, jobbar på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det man fortfarande saknar är ju upplysta ämnen med svar i sedan senste besök (då jämför jag med andra forum, antar att den plattformen som används nu inte stödjer detta)

jag skulle som alltid villja kuna välja se mer än 10 inlägg under "senaste inlägg"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det man fortfarande saknar är ju upplysta ämnen med svar i sedan senste besök (då jämför jag med andra forum, antar att den plattformen som används nu inte stödjer detta)

jag skulle som alltid villja kuna välja se mer än 10 inlägg under "senaste inlägg"

Håller med 927. Det skulle visas flera inlägg. Inte alltid man har tid eller tillfälle att läsa inläggen. Missar säkert en del då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en positiv sak är ju att det inte är de senaste inläggen som visas utan de senaste inlägget i respektive tråd, det är ju en klar skillnad.

(vilket cecilia redan påpekat ser jag men jag anser alltså detta vara positivt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

det man fortfarande saknar är ju upplysta ämnen med svar i sedan senste besök (då jämför jag med andra forum, antar att den plattformen som används nu inte stödjer detta)

jag skulle som alltid villja kuna välja se mer än 10 inlägg under "senaste inlägg"

Jag håller med fullständigt. Att bara se de 10 senaste är helkass.

Redan idag går det att få bättre koll på vad som händer med hjälp av rss, som är helt nytt för oss. I gamla support hade vi inte alls samma stöd för rss. Här i Smart går det att bevaka hela Smart-forumet, ett särskilt underforum eller en specifik tråd med rss.

Sen har vi tänkt införa bättre bevakning i två steg:

Det första vi gör är att fixa listor över de 100 senaste inläggen, respektive de 100 senaste trådarna. Dessa listor kommer man till via länkar på startsidan.

I steg två kommer vi att införa en personlig startsida, där du ser precis vad som har hänt sedan sist du var inloggad. Det tar lite längre tid att utveckla, så därför börjar vi med steg ett - som kommer att bli ett enormt lyft.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det man fortfarande saknar är ju upplysta ämnen med svar i sedan senste besök (då jämför jag med andra forum, antar att den plattformen som används nu inte stödjer detta)

jag skulle som alltid villja kuna välja se mer än 10 inlägg under "senaste inlägg"

Jag håller med fullständigt. Att bara se de 10 senaste är helkass.

Redan idag går det att få bättre koll på vad som händer med hjälp av rss, som är helt nytt för oss. I gamla support hade vi inte alls samma stöd för rss. Här i Smart går det att bevaka hela Smart-forumet, ett särskilt underforum eller en specifik tråd med rss.

Sen har vi tänkt införa bättre bevakning i två steg:

Det första vi gör är att fixa listor över de 100 senaste inläggen, respektive de 100 senaste trådarna. Dessa listor kommer man till via länkar på startsidan.

I steg två kommer vi att införa en personlig startsida, där du ser precis vad som har hänt sedan sist du var inloggad. Det tar lite längre tid att utveckla, så därför börjar vi med steg ett - som kommer att bli ett enormt lyft.

Jag vet inte om jag håller med direkt!

Jag tycker att det forum blir sämre och sämre för varje "Sk" Förbättring! MEN jag kan inte låta bli detta så det kanske är mycket snack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jag vet inte om jag håller med direkt!

Jag tycker att det forum blir sämre och sämre för varje "Sk" Förbättring!



Utveckla gärna! Vad är det du tycker är bättre i gamla forumet?

Smart är ingen färdig produkt, utan något vi kommer att utveckla kontinuerligt. Alla ändringar vi gjort är efter önskemål från våra medlemmar - så det ni tycker är jätteviktigt för oss!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också förvirrad! Hur skriver man nya inlägg. Och var är min tråd" Att bevara datafiler". Var det ingen nytta med denna tråd ??

Jag läste om en stackare som inte fick igång Windows. Han blev uppmanad att formatera om hårddisken och installera allt igen...

Dos-läge finns faktiskt i Windows XP. Förakta inte Dos-läge.

Kom ihåg att rensa tillfälliga filer regelbundet annars kan det blir så att man måste börja om...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du vill skapa en ny tråd så väljer du först att titta i det forum där tråden ska ligga och där finns högt upp en knapp Skapa ny tråd.

Din tråd "Att bevara datafiler" kan man t ex hitta genom att söka i forumet. Forumsök hittar man allra högst upp på t ex forumets förstasida. Om man skriver Att bevara datafiler där och trycker på Sök så kommer din tråd upp som första tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jag är också förvirrad! Hur skriver man nya inlägg. Och var är min tråd" Att bevara datafiler". Var det ingen nytta med denna tråd ??


Jag förstår om det blir lite förvirrat precis här i övergången. Det kan vara svårt att hitta trådar som startades i förra forumet, men som fortfarande är aktiva. Men det enklaste sättet att hitta gamla trådar är, precis som Cecilia skrev, att använda sökfältet längst upp.

Och som en liten extra service har jag letat upp tråden åt dig - du hittar den här. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...