Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avklaratlista!


Skiren

Rekommendera Poster

Kan ni inte slänga upp en lista eller nått där ni uppger vilka fel som är åtgärdade utav dem vi hittat.

Dels för att vi ska kunna kolla att det blivit bättre, men också för att se så man beskrivit felet rätt så det har hittats. Missförstånd uppstår ju så lätt iblandwink.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger dessutom med ett önskemål om att man ska kunna se om någon kommenterat min blogg utan att man måste gå in och läsa inlägget.

Detsamma gäller forumtrådar. Tycker det är för mycket text på profilsidan där man kan se sitt senaste inlägg. Bättre med en lista med rubriker på de inlägg man gjort och bevakar samt info om hur många inlägg i de trådarna man missat sen förra besöket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Avklaratlista = bra idé! Jag fixar i nästa vecka.

 

Bevakning av kommentarer på bloggen = bra idé! En ny version av bloggmodulen är på vägut, och jag har inte hundra koll på alla nyheterna där, så kanske blir det åtgärdat. Annars för jag upp det på önskelistan.

 

Bättre bevakning av forumtrådar är också på väg. En sak som planeras är en sorts "dashboard" där man ser vad som har hänt sen sist när man loggar in. Vet dock inte exakt när den kommer, misstänker att det kan dröja.

 

I dagsläget är rss:er och funktionen "bevaka på min profilsida" bästa sättet att hålla koll på vad som händer i de trådar man varit aktiv i.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänt sedan sist finns på ett annat forum ja hänger på. Det är ganska litet (ca 500 medlemmar). Där fungerar det mycket bra och är den vägen man går för att läsa nya inlägg. Finns viss risk för att det blir lite rörigt om det är många inlägg dock, men o andra sidan så kanske det är bästa lösningen idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

"Att få bevakning via e-post är ju bra men man får ju onödigt(?) med

post i Inkorgen, och i Borttaget, på så vis. Skulle det inte vara SMART

om man kunde få ett snabbmeddelande i MSN, ICQ, Skype osv.? Med

klickbar länk till inlägget/tråden."
Du kan ju få bevakning via RSS, det liknar väl snabbmeddelande-varianten.
RSS-knappen är högst upp i tråden.
Jag använder inte RSS idag, men för något år sedan så prenumererade jag på IDG-nyheter med RSS i Thunderbird, då dök det upp ungefär som ett nytt mejl när en ny nyhet dök upp på idg.se, rubrik + länk (tror jag att man såg).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ligger det till med bevakning i nuläget?

Jag ser att jag har haft dubbla bevakningar på samma tråd - hur är det möjligt?
En av dessa trådar "flaggade" inte när det var "en" bevakning - hur är det möjligt?
Kan man inte få ställa in så att inlägg man svarar har "bevaka" som default?
Eftersom man inte kan få bevakningen via e-post så skulle det vara bra om man kunde se ex. Profil (2) om man har "nytt" på två inlägg. (Där man ser inlägg i gästbok mm. Skulle ha postat en skärmdump om det hade gått att göra det..)

Att få bevakning via e-post är ju bra men man får ju onödigt(?) med post i Inkorgen, och i Borttaget, på så vis. Skulle det inte vara SMART om man kunde få ett snabbmeddelande i MSN, ICQ, Skype osv.? Med klickbar länk till inlägget/tråden.
Vet ju inte om det är tekniskt möjligt men fiffigt skulle det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

De möjligheter till bevakning vi har i dagsläget är rss, som Cecilia tipsade om (det tycker jag personligen är det bästa sättet, eftersom du själv kan anpassa hur du vill att det ska funka beroende på vilken rss-läsare du använder) och på din profilsida.

Bevakning via MSN, ICQ och Skype som du nämner tycker jag är en superbra idé, men jag vet inte vad det finns för stöd i de klienterna för det.

MSN Messenger har stöd för nåt som heter Live Alerts, som vi på PC för Alla använder till våra nyheter bland annat. Men så som den funktionen är uppbyggd skulle det inte funka med den här sortens personliga bevakningar. ICQ och Skype använder jag inte själv, så jag har inte så bra koll på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, RSS är ju bra. Använder det men som ett block i www.superstart.se.
http://pcforallasmart.idg.se/rss/latestthreads.jsp

Men jag skulle vilja slippa att bevaka en & en tråd via RSS.
När jag gör mina inställningar på "Min medlemsprofil" så vill jag ha en kryssruta "Bevaka alla mina inlägg automatiskt via RSS"

Nytt:
Kan ju passa på att fråga varför just den här tråden flaggar för ett (1) nytt inlägg trots att jag tittat in här, flera gånger....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar ett till inlägg istf. att redigera det förra..
Fortfarande flagg för att ett nytt inlägg finns trots att det inte gör det.
Dessutom fanns åter alternativet att bevaka inlägget. Testade och fick då två bevakningar, på samma tråd, i min profil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hur går det med mail-bevakningen egentligen? Har ju gått en tid sedan forumet startade nu. Jag vet inte hur det funkar för andra men jag är inte inne på SMART ens 1/10 så mycket som jag skulle vara om jag fick påminnelse om nya svar osv. Jag glömmer nästan bort att det finns... kan ta flera dagar/veckor innan ja kommer ihåg att kolla.
Visst man kan bevaka med RSS men det kräver ju ett aktivt beslut att göra det. (ja e lat, men det är också lätt o glömma).

Enligt mig skulle forumet blomstra om den enkla funktionen kom till här, som det är nu är det bara sorgligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...