Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Navigering


Mikael63

Rekommendera Poster

Eg. ingen felanmälan - mera önskemål. Kanske ska tråden flyttas?

 

Först av allt ett påpekande om att vissa funktioner kanske redan finns- jag tänker bara skriva så som jag önskar att forumet var uppbyggd.

 

Antag att man varit bortrest en tid och fått abstinensbesvär och bara måste spana in forumet direkt när man återvänder.

 

Jag ska då kunna välja en "vy" där senaste trådar visas kronologisktmed den yngsta tråden överst. Denna "vy" ska jag kunna låsa. Alltsåatt trådarna visas så oavsett kategoritillhörighet.

 

Jag hoppar över nr1 och nr2 uppifrån räknat men klickar in mig på nr3och läser det som står där. Jag svarar inte på denna tråd. Där vill jagha en knapp som tar mig till nr4.

Här skulle jag iofs. kunna använda min webläsares "back" men dåförutsätter det att nr3 blir markerat så att jag själv kan välja nr4.

 

Jag hoppar vidare neråt i listan och hamnar på en tråd, nr7, där jag svarar.

Efter att ha postat mitt svar kommer jag tillbaks till nr7.

Där vill jag ha en knapp som tar mig till nr8.

Här kan jag INTE använda min webläsares "back".

 

Eller? dry.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle kunna använda flikar i stället som jag gör. Du har kvar vyn med senaste trådarna i en flik och sedan öppnar du en tråd i taget i en annan flik. Då är det bara att stänga tråd-fliken när man har läst/svarat färdigt så ser man direkt vyn-fliken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Intressant upplägg, ska fundera på det. Vi har inte riktigt den funktionaliteten idag.

 

Ett sätt att göra bevakningen mer personlig är att prenumerera på senaste trådarna i en rss-läsare, som Google Reader. Då har du förmodligen bättre möjligheter att styra precis hur du själv vill bevaka aktiviteten i forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste nytt har jag i ett rss-fönster i superstart.se

Klick där öppnar i nya flikar i Ff

 

nyttja flikar är en walkaround som jag redan tillämpar.

Kanske något som går att "automatisera"?

Typ "Klicka här för att öppna tråden i ny flik"

(om man e för lat att hålla ner Ctrl...)

 

 

 

Slänger in en länk här, har inget med tråden att göra - vill bara testa om långa länkar fungerar...

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=se&prodTypeId=321957&prodSeriesId=96223&prodNameId=96627&swEnvOID=20&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=PSG_I8488-17407'>http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=se&prodTypeId=321957&prodSeriesId=96223&prodNameId=96627&swEnvOID=20&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=PSG_I8488-17407

 

 

Japp som text...

Insert link.. ???

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=se&prodTypeId=321957&prodSeriesId=96223&prodNameId=96627&swEnvOID=20&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=PSG_I8488-17407

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...