Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

24" plattskärm


Skiren

Rekommendera Poster

Sitter i en liten studentlägenhet med någon form av platsbrist.

Funderar därför på hur det är att sitta och jobba med en 24" skärm.

Sitter ungefär 60cm från skärmen då skrivbordet inte e bredare. Vad jag undrar är om det blir ansträngande med så stor skärm.

Tanken är att den lilla 14" tvn ska ut och att jag ska använda datorn istället för den underhållningen.

Har spanat på denna:

och denna:

 


 

Är det någon med erfarenhet av 24" som kan berätta hur det är.wink.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har en 19 tums widescreen skärm och sitter ungefär 60 cm från den ochså. Jag skulle utan problem kunna ha en 24 tums skärm istället. Så jag tror inte det rä några problem. Fast det varierar ochså från person till person vad dom tycker är för stort.

Men jag tror inte att den 24 tums samsung skärmen skulle vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på en 19" nu så de vet jag ju är lugnt. Brodern har skaffat en 22"wide vilket då kändes väldigt stort. Men ja hade inte något att jämföra med direkt då.

En kille på jobbet har skaffat 24" på kontoret och den kändes inte så stor då. men ja hade inte heller något att jämföra med då.

Vill ju inte riskera huvudvärk och nackspärr för att man måste snurra så dantstjarnsmall.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Härligt med aktivitet i det fina forumet!  laugh.png

 

Har inte jobbat vid en 24-tummare - men vill bara tipsa alla som jobbar mycket med webbproduktion: skaffa en pivot-skärm (vridbar) och ställ den på höjden! Hur bra som helst!

 

Jag sitter med vår sajt och vårt publiceringsverktyg, mejlen och en massa andra sajter - allt är byggt på höjden. En widescreenskärm ställd på högkant ger en överlägsen överblick!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

jag har en 22"wide som kändes JÄTTESTOR från början men det är inga problem nu...tänker mig att köpa en ändå större t.o.m storkram.gifbara skrivbordet räcker laugh.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Håller du på med webbdesign, grafisk design etc så är 24' verkligen att rekomendera då man verkligen har nytta av ytan.

Är det lite privat amatörpillande då och då så duger 22' eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag kör Samsung SyncMaster 245B, den 24" som du länkade till på jobbet sedan en tid tillbaka och kan inte säga annat än att jag är mkt nöjd med den...

När jag var i kontakt med vår försäljare angående den så hade de bara fått god kritik på den ifrån en mängd CAD-användare...

Här har du även en länk till ett test av den; 245B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...