Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn krachar!!!


Jensa K

Rekommendera Poster

Jag kan inte se på filmer med min DVD, eller

rättare sagt, ett tag kan jag se, men förr eller

senare hänger sig datorn, eller startar om. Ibland har jag också fått allvarliga undantagsfel.

Jag har ett K7 moderkort och en 16xPioneer.

Det spelar ingen roll om jag använder WinDVD eller ASUS DVD.

Jag frågade återförsäljaren om problemet, och han svarade att jag skulle kolla CPU tempraturen i BIOS, vad menar han egentligen, vad ska jag göra??? Jag har laddat hem nya drivrutiner till mitt VIA-Chipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CPU-tempen är inte för hög, har installerat fler drivrutiner...Nu funkar inte grafiken speciellt bra heller, hackig. Börjar bli desperat...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAde problem med en dator för nått år sedan. Den startade om när jag skulle stänga ett fönster, starta ett program etc. Då var det en minneskrets som var trasig.

 

Har du flera prova att ta ut en.

 

 

// Ulf

-------------------------------------

Alla kan inte och somliga vill inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Asus 7100, kan det vara det som strular???

Nu funkar inte ens spelen längre, desperat!!!!

Har testat ändra minnesadresser osv...

Tror det är nåt fel med DMA...

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-05-05 16:42:16 av Jensa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett likadant grafikkort som funkar klockrent. Kör du Asus drivrutiner? Testa isåfall nvidias. Om det inte är några adresskonflikter är det onödigt att ställa om dessa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte finns adresskonflikter ävem om det inte syns i enhetshanteraren?

Har för övrigt testat båda drivrutinerna.

Nu kan jag inte ens ändra inställningarna till grfikkortet untan att datorn totalhänger...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har liknade problem ,men det har förhoppningsvis löst sig, ty ännu har datorn ej hängt sig och då har jag belastat den ganska hårt med spel och DVD-filmer.

 

Testa att via kontroll- panelen gå in på system-enhetshanteraren-systememheter-DMA-styrenhet

väl egenskaper och sedan inställningar

klicka i "Begränsa DMA-överföringar till minnet nedan" välj 16Mb.

 

Se också till att ställ 3.3 volten till 3.4 i biosen.

 

funkar inte det testa att gå in en sida som Weyland tipsa om nämligen http://www.geforcefaq.com (där jag bla hittade ovanstående )

 

 

 

 

 

Tja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag följde dina instruktioner, men inget hände.

Jag laddade hem DvdGenie ( tror jag det heter, sitter på jobbet)

 

Där kan man göra ändra lite inställningar, och det fick min dvd att fungera.

Men spelen fortsatte att krångla, så jag fortsatte att mixtra, vet inte vad jag gjorde rätt, men nu funkar spelen.

Däremot har DVD:n blivit svartvit...suck

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det fungerar för dig. Jag har nu insett att ABIT+ASUS inte fungerade särskilt bra, trots ett febrilt testande av drivrutiner och parameterändringar enligt diverse supportsidor kunde jag framkalla låsning då jag belastade systemet med mycket grafik..(CPU-temp=OK)det hela slutade med att jag gick och köpte ett nytt moderkort och skicka tillbaka det andra (ABIT's). Det fungerar nu klockrent med ASUS A7V.

 

Problemet med svartvitt bild då du kör DVD beror säker på fel inställningar vad gäller PAL NTSC du skall ha PAL. Ifall du använder SVHS-utgången på grafikkortet se till att TV.n du ansluter stödjer det.

 

 

 

Tja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, DVDn verkar fungera nu, väldigt lite, men märkbart ryckig.

Spelen har slutat fungera igen, och även andra program (lite då och då) får ibland allvarliga undandtagsfel på Viagart, har testat både turbo mode och standard.

Någon som vill köpa grafikkort???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...