Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"52 Service" Canon LBP-4 Plus


HeavyMental

Rekommendera Poster

HeavyMental

Hej.

Jag skulle vilja ha hjälp av någon som är duktigt på skrivare.

Jag har en Canon LBP-4 Plus, som visar meddelandet "52 Service" när man försöker

skriva ut. Enligt canon måste den då in på service, men jag har hört att man själv kan komma förbi detta problemet, vet någon hur?

 

 

------------------

**** NeXXuZ ****

------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Jacobsson

Jag kollade upp med Canon Service center här i Sundsvall vad som felmeddelande "52 Service" betydde och vi kom fram till att det var en hårdvaru del i skrivaren som måste bytas.

 

Det vi också kom fram till var att det skulle kosta ca 2000-3000kr + moms att laga den - var av jag rekommenderade kunden att köpa ny skrivare.

 

Ny skrivare = Nöjd kund.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HeavyMental

Ja några sådana pengar lägger jag ju inte på den...

 

När jag ändå är här och skriver kan jag höra om någon vet var man får tag på mjukvara (sånt som brukar följa med skrivaren, där man kan testa kommunikationen mm) till en HP Laserjet IIIp? .. kollat deras hemsida, men hittar inget.. där har de inte ens drivrutiner till den eftersom de finns med i de vanliga operativsystemen, men det är inte drivrutinerna jag vill ha utan extraprogrammen.. nån som vet var man får tag i sådana?

 

 

 

------------------

**** NeXXuZ ****

------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Jacobsson

Är det HP's JetDirekt som du vill ha tag på eller är det någet program duy menar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HeavyMental

Jag är inte bra HP-grejer. Är JetDirekt ett sånt program som kommer med skrivaren, där man kan se status, testa kommunikationen dator/skrivare och sånt med så är det det..

 

 

------------------

**** NeXXuZ ****

------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Jacobsson

Ursäkta jag råkade läsa fel, jag tänkte på HP skrivare fast din fråga gällde Canon...

 

Fel av mig.

 

Tyvärr så vet jag inte om någe Canon program.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HeavyMental

Nä du hade rätt.. första frågan var om canon, men den kom jag fram till att jag nog ska skrota.

Frågan om programmet var en HP LaserJet IIIp. Så JetDirekt kanske är bra?

 

 

 

------------------

**** NeXXuZ ****

------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Japp, HP jetdirekt är ett admin-program till HP skrivare, oftast använt till nätverksanslutna.

 

_________________________________________________

http://www.webforum.nu

- det fria alternativet!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. nå'n fixade en HP laserjet5 (halvstor vanlig sak med ungefär alla anslutningar jag känner till; ser, par, tp, atalk...)...

 

..nå'ra tior på boxmanauktionen - nå'ra tips om hur man driftsätter den i ett nät utan att använda en dator och par/ser-port? (som f.ö. funkar utmärkt).

 

...ska dra å läsa lite på hemsan iofs, men jag ställer frågan för skojs skull iaf...

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HeavyMental

Ok, vet du var jag får tag i jetdirekt?

 

Sen tänkte jag om nån vet hur inställningar i BIOS och sånt ska vara.. har skrivare (hp laserjet iiip) ansluten till LPT1 och har porten på ECP/EPP, DMA 3..

När jag kör "Lägg till skrivare" i windows då går det bra att installera den, men det går inte skriva ut..

 

Men när jag kör Lägg till ny maskinvara så hittar inte windows skrivaren.. Vad kan detta bero på?

 

 

 

------------------

**** NeXXuZ ****

------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HeavyMental

 

Nu får jag meddelandet "52 fel" på min Hp Laserjet iiip.. detta är skrämmande likt meddelandet "52 service" som kom på Canon-skrivaren.. Innebär "52 fel" även det att service behövs?

 

 

------------------

**** NeXXuZ ****

------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...