Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inkompatibilitet med ATM


HL

Rekommendera Poster

MacOS 8.5 i kombination med ATM 4 (även Deluxe) kan ge upphov till att texten ritas upp väldigt tätt i koncentrerade fält, istället för utspridd på skärmen. Detta kan också medföra att datorn kraschar helt, med frusen pekare och allt. En enkel (men tillfällig) lösning är att ändra "bevara teckenformer" till "bevara radavstånd" i ATMs inställningar. Detta står att läsa på Macfixit, och jag kan bekräfta att det stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

Har inte märkt nåt... men det är bara för att jag inte har ATM. vill inte ha det... bara krångel... förut när jag hade det och sen installera nåt gammalt spel en äldre LE version av det så kunde jag inte starta datorn med varken shift tanienten nedtryckt eller med hjälp av CDROM skiva. fick fixa en systemdiskett från min gamla performa 400..

fattar inte vad man ska med ATM till (förutom acrobat reader)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Japp, har också haft problem med ATM, själv har jag Deluxe och TypeReunion. Det krånglade mindre när jag ominstallerade ATM och ATR helt och hållet från original-CD:n och disketterna. Det är värt att prova i alla fall, trots att man då bör börja om från scratch, men att bygga upp nya uppsättningar med mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...