Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två frågor och funderingar


Copy Con^Z

Rekommendera Poster

Hej, jag har två frågor och funderingar, den ena är om ColorVisions Optical Spyder, jag får den helt enkelt inte att fungera på min PC. På Mac fungerar den felfritt, men på PC så hänger sig datorn med en gång. Någon annan som har råkat ut för samma problem? Min andra fråga är om Phase Ones LightPhase bakstycke. Är det någon som vet hur mycket det går att intepolera bilderna innan de blir pixliga och gryniga i 150 linjers raster? Jag har själv bara möjligheten att se resultatet på min bläckstråleskrivare, och det kan ju vara lite missledande, då bilden ännu inte blivit rastrerad.

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min andra fråga är om Phase Ones LightPhase bakstycke. Är det någon som vet hur mycket det går att intepolera bilderna innan de blir pixliga och gryniga i 150 linjers raster? Jag har själv bara möjligheten att se resultatet på min bläckstråleskrivare, och det kan ju vara lite missledande, då bilden ännu inte blivit rastrerad.

 

Beroende på den ursprungliga upplösningen och den slutgiltiga storleken på bilden (större bilder är inte lika känsliga som mindre) brukar man säga att det är ok att trycka bilder i 120-140 procent av den ursprungliga storleken utan att det syns.

 

Jag har sett biler från ett PhaseOne (minns inte vilket) som var uppblåsta till A2 och det så fortfarande mänskligt ut, även om det inte var helt perfekt.

 

Vilket papper trycker du på? Obestruket brukar vara lite mer förlåtande. Då blir ju bilderna lite smådassiga hur man än gör... :)

 

Har du tid och budget är ett provtryck med en Kodak Approval en bra lösning. Då får du både raster och upplaganspapper. Kosta c:a 600-700 spänn.

 

//Dotgain

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...