Just nu i M3-nätverket
Jump to content

NÄTVERKSKORT

Hacker_54

Recommended Posts

Tre stycken, varför så många? Just tre vet jag inte men det borde gå, om inte, är det nog IRQ'erna som inte räcker till. Två stycken kort vet jag dock att det går, kör själv så. Ett in och ett ut.

\\ hugoni

Moffa Jenko

3 nätverkskort är inga problem men varför inte köra med 2 nätverkskort och en hub, gör du som nedan kommer dator 1 och dator 2 åt varandra direkt. En billig hub kostar inte mycket mer än ett nätverkskort.

modem->kort1

kort2->hub->dator1 och dator2

Det blir kanske ett bra alternativ men jag orkar inte vänta ca 4 dagar tills jag ska köpa hub/switch!

Varför inte skippa allt krångel och köpa en router? Ok kostar 1500 men funkar till 100%

har själv en dlink 704. kan till och med köra med ett vanligt modem tills jag får bredbandet!

Funkar hur bra som helst. å så har man en 10/100 switch oxå!

Spannen; (eller någon som annan som har 704:an)

"har själv en dlink 704. kan till och med köra med ett vanligt modem tills jag får bredbandet!

Funkar hur bra som helst. å så har man en 10/100 switch oxå!"

Funtar själv på att skaffa den för hemmabruk, men jag undrar om den har loggningsfunktion, det hade inte gamla 701:an, dvs man kunde kolla statistiken, men inte kolla i någon logg om någon försökt att ta sig in.

Dessutom kunde man inte stänga av ping-funktionen, finns båda dessa funktioner på 704:an?

Tack på förhand.

Det har jag faktiskt ingen aning om! =(

det står inget i manualen om någon loggningsfunktion =(

Någon ping funktion har jag inte laggt märke till, men den kanske inte märks, har kan jag kolla om dessa två saker finns? jag kan gärna kolla det åt dig =)

Tjenare!

Har en 704 och är mycket nöjd med den.

Vad menar du med att stänga av Ping-funktionen?

Att "dölja" de interna datorerna så att de inte svara på ping?

Eller att 704an inte svarar på ping?

Du kan köra i Stealth mode så att bara de portar5 du säger finns kan användas och syns utifrån, är det det du menar?

Sedan finns det loggar, men eftersom det inte sitter någon hårddisk i 704an så sparas den inte utan du måste gå in och titta på den manuellt. Sitter på jobbet just nu och har inte tillgång till routern men kan kolla när jag kommer hem om det går att spara ner loggen till fil (är ju annars ett Webb-interface så man kan alltid välja att visa källa och spara ned).

/Jörgen

Nej, Stealth mode (jmfr med flygplan och båtar) är att göra datorn osynlig på internet dvs stänga av alla svar som ping etc.

/Jörgen

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...