Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Åsikter emottages vänligen


Berith Hemmingberg

Rekommendera Poster

Det var ingen snabb sida precis. Bilderna är ju tillsammans på över en halv megabyte och tar över 3 minuter med ett medelsnabbt modem. Detta trots deras ringa storlek. Satsa på totalt 4 procent av nuvarande storlek på startsidan. D.v.s. den totala filstorleken runt 30 kB.

 

Som den är nu kommer ingen att stanna kvar länge nog att se bilderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berith Hemmingberg

Hej Sune

 

Det var faktiskt dina åsikter som jag mest var ute efter.

Det jag läst som du svarat har alltid varit proffsigt.

 

Jag hade inte arbetat något speciellt med bilderna glömde säga det, utan det är egentligen ett test av strukturen.

 

Bilderna är nu minskade och jag använder Photoshop 5.0

 

Tackar för tipsen

 

Berith Hemmingberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Hej Sune

>

>Det var faktiskt dina åsikter som jag mest var ute efter.

>Det jag läst som du svarat har alltid varit proffsigt.

 

Hmfr!

 

Om det enbart är Sunes åsikter du är ute efter kanske du skall skriva det i inlägget. Ber om ursäkt om du inte tycker att mina (och andras) åsikter är "proffsiga" nog (lite ohövligt av dig att avfärda folks åsikter när du ju faktiskt bett om dem). :(

 

>Bilderna är nu minskade

 

Enligt min oproffsiga åsikt är du bara halvvägs (om ens det). Sidan tar fortfarande en minut att ladda ner med ett 33.6K modem, och det är för mycket om du vill att besökarna skall stanna kvar på sidan.

 

Genom att minska den fysiska bildstorleken i ett bildprogram (använd aldrig HEIGHT och WIDTH i HTML för att minska bildstorleken -- det är en innefektiv metod som inte minskar filstorleken ett dugg och som ger bilder med dålig kvalitet) till vad de skall vara på sidan och öka JPEG-komprimeringen minskade jag storleken på de 6 fasad- / interiörsbilderna från 160 kB till 16,5 kB, d.v.s. nästan en tiondel. Ändå blir kvaliteten på bilderna inte sämre utan snarare något bättre (detta för att om du använder HEIGHT och WIDTH så överlåter du åt webläsaren att minska storleken, och detta är något som webläsare oftast inte är speciellt bra på).

 

Om du minskade alla bilder på detta sätt skulle du alltså även kunna minska nerladdningstiden motsvarande mycket. Vore inga större svårigheter att få ner nerladdningstiden från 60 sek till 10 sek med ett 33.6K modem, och dessa 50 sek är det som gör skillnaden om besökaren skall orka vänta eller inte.

 

PS. Använde PSP för att minska den fysiska bildstorleken och Fireworks för att optimera komprimeringen -- men det går lika bra med Photoshop DS. ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Vad vill ni uppnå med hemsidan?

 

- Vilka vänder ni er till?

 

- Varför vill ni använda Internet?

 

Om du tillsammans med uppdragsgivaren diskuterar de här frågorna tror jag att du kan skapa en betydligt bättre hemsida. Skriv gärna svaren här i eForum, så blir det lättare för oss andra i forumet att ge konstruktiv kritik.

 

/Henke

 

P.S. Hoppas att du verkligen tar emot alla kommentarer tacksamt - för det är lite otacksamt när du först skriver att ALLA kommenterarer tacksamt tas emot för att sedan skriva att det endast gäller Sunes kommentarer... D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berith Hemmingberg

Oooops

 

Ursäkta det var absolut inte min mening att avfärda alla andras åsikter som oproffsiga. Jag är och förblir tacksam för alla svar jag får.

 

Eftersom sidan kommer att ligga ute under vecka 21 tänkte jag skriva och tacka alla därefter.

 

Vänliga hälsn Berith

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva designen e väl inte sådär väldigt nytänkande men den e väl okej....

Men biilderna tar alldeles för lång tid att ladda... och det är lite jobbigt med all reklam från geosites...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berith Hemmingberg

Det är bara tillfälligt som sidan ligger där den ligger. När jag, ni och kunden är nöjd hamnar den under en egen domän.

 

Återigen vill jag säga att jag inte arbetat med bilderna ännu utan det är mest designen jag är tacksam för kommentarer om.

 

Hälsn Berith Hemmingberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berith Hemmingberg

Tack Robban

 

Jag ska testa att minska bilderna under veckan

 

Redan nu har jag bytt bakgrund till en som kunden valt men har svårt att med min egen dator kontrollera nedladdningstiden

 

Häsln Berith

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har kollat på sidan idag igen och nu så gick det inte att scrolla neråt....

Först så kom scrollern fram på högra sidan men så fort hela sidan var laddad så försvann den igen..

Men scrollern för att kolla åt sidan fans där hela tiden... Det kanske har med min skärmupplösning att göra. Min skärm är inställd på 480*640 (tror jag).

Eller så har det att göra med att scriptet som du använder är felinställt...vad är scriptet till för egentligen???

 

PS. Jag bor i Tyresö där firman ligger DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Det var en ful men innehållsrik sida. Inte direkt upphetsande design. eller särskillt funktionell kan man inte heller påstå att sidan var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...