Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Rädda mail

Joakim Andersson

Recommended Posts

Joakim Andersson

Jag har precis rensat upp min dator och klantade nog till det lite.

Jag använde Outlook Express 4 och sparade undan mappen mail där alla .mbx och .idx filer ligger och sedan hoppades jag att man kunde få fram mailen sen.

Nu använder jagf OE 5 och har försökt att importera mailen därifrån men det går inte, har även förökt att kopiera över filerna bara men det struntar den blankt i.

Har jag gjort bort mig helt eller är det något man kan göra och om det inte går hur skulle jag ha gjort i stället?

Tacksam för svar!

Robert Kristensson2

Hmm... kör Netscape här, men har importerat lite grann i MS-produkter. Kommer inte ihåg om det var Arkiv/Importera (File/Import) eller Redigera/Importera (Edit/Import), men där ligger det. I alla fall i tidigare versioner av Outlook.

Arkiv->Importera->medelanden->Microsoft Outlook express 4.

Sedan är det bara att välja vilken mapp du har dom i. Fungerade när jag gjorde det, så det borde inte vara några som helst problem....

Joakim Andersson

Trodde också att det var så man gjorde men det ville sig inte!

Jag antar att jag inte har alla filer, jag sparade bara mail-mappen.

Kan du inte avinstallera 5:an och byta tillbaks till 4:an?

Då kan man i alla fall lägga tilbaks filerna i rätt mapp som du hade försökt.

/m

Joakim Andersson

Det är i och för sig en möjlighet men det känns som om datorn redan skulle bli rörig igen om man installerar och avistallerar med en gång.

Det var inte så jätte viktiga mail så jag skiter i det nu, det var egentligen bara det att jag ville se om jag hade gjort rätt eller om det fanns något annat sätt att göra det på.

Tack för hjälpen i alla fall.

/Joakim

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...