Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Asus Geforce MX - Jag behöver lite hjälp...


-3

Rekommendera Poster

1. När jag, via en SVHS-sladd kopplar från grafikkort till min TV blir Datorskärmen helt svart (syns på TV:n), men finns det ingen möjlighet att samtidigt ha bild på både TV och dator??

 

2. Måste datorn startas om så fort jag vill gå från Skärm till TV??

 

3. Vilka drivrutiner fungerar bäst med mitt kort och en PIII800, 256Mb ?? (detonator?) Någon som har liknande utrustning som jag och kan rekomendera något?

 

4. Hur mycket vågar man överklocka med det medföljande "Tweak"-programmet utan risk för haveri?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det är inte alla kort/drivrutiner som klarar av att köra båda samtidigt.

 

2. Samma sak här, olika från kort till kort.

 

3. Jag kör ganska exakt samma konfiguration, och jag kör detonator. Ska testa lite i helgen med olika rutiner, men jag gillar att detonator är så simpla med inställningar och sådant.

 

4. Det är ganska svårt att förstöra något genom att tweaka, om du inte är extrem, men så fort du ser att tex bilden börjar påverkas måste du starta om och försöka med snällare inställningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde påpeka att det är ett Asus Geforce 2 MX med både SVHS utgång och Koaxialutgång.... Men det är ingen risk för överhettning genom att "tweaka" ???

Vad menar du med extrem?? Om jag i "Tweakarn" drar upp båda parametrarna till max.... är det extremt?? :)

 

[inlägget ändrat 2001-03-30 09:36:27 av -3 ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det beror på vilket version av grafikkortet du har. För att det ska fungera med bild på både TV och dator måste du ha en Twin-view-version av grafikkortet.

 

2. Nej, det ska du inte behöva. Om du går in under advanced/avancerat i display properties och kollar under fliken General/allmänt, så finns det en liten ruta som heter Compatibility. Där kan du välja om du vill starta om datorn innan du kör med de nya inställningarna eller om du vill köra direkt utan att reboota.

 

3. Det beror väl lite på operativsystemet också, själv kör jag med Detonator 7.58 Win WHQL-certified, men då använder jag Win2K. Den fungerar iaf bättre än 6.50 som jag använde innan.

 

4. -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag är ganska säker på ett ASUS V6800 deluxe INTE är ett Twinview kort. Denna teknologi kom tillsammans med GeForce2 MX (dvs efter GeForce DDR - ex ASUS 6800 och GeForce2 GTS).

 

 

 

---------------------------------------------

Recensioner av hårdvara

http://WWW.DATORTEKNIK.NU

NU MED DT FORUM - KOM OCH SKRIV!

---------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

det du säger fick jag bekräftat igår kväll. Det går alltså inte se monitor + TV samtidigt såvida man inte har en analog monitor som ex en 1084S..

 

T

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...