Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lite gladare är man!


Sven Palm

Rekommendera Poster

Härligt att det funkar igen! Det med att göra nya inlägg!

Lika skönt är det att äntligen fått fixat sitt modem.

Dvs fått det uppgraderat till V90. Jag var ju rätt sur för ett tag sedan när jag inte kunde få en drivrutin till mitt US Robotic Sportser Flash. Man måste ju ta sig till någon som har en PC för att få gjort detta.

Nöden har ingen lag, jag gjorde så! Fy vad krångligt det verkar med PC (grabben min har inte bättre vett som gjort det valet) Nu funkar modemet i upp till 54000bps. Oftast bara i 52000, men OK V90 är det ju.

Nu till min fråga: Har ni samma löjliga uppkopplingssignaler som jag, en massa brus och pip och några "tjong" låter som en spänd fjäder eller nåt! Djäkla liv i varje fall! Och inte får jag tyst på det heller fastän jag har volymknapp på modemet!

Det gick att dra ner detta innan jag ändrade till V90.

Bra är dock att uppkopplingen kommer direkt och går kvickt!

Lite lyckligare är man ju nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Forsman

Lustigt! Min externa volymknapp fungerar alldelses utmärkt. Och visst låter det som Du beskriver vid uppkoppling mot v.90.

 

/ANders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

jo min V90 uppkoppling väsnas åså utav helvete, men det tar nog hela 25 sek vilket är runt 8 sek slöare än när jag kopplade upp mot 020-335602 eller va de va (X2 poolen). fast jag ska inte klaga, den tog 2 min på sig att koppla upp min vanliga poolen innan jag uppgraderade till V90 (med VirtualPC)

 

kan inte få tyst modemet, ingen volymkontrol och kryssrutan i modeminställningarna funkar inte heller. har ett GVC 56K

 

hur ser man vilken hastighet man är uppkopplad i??? det står inget i fjärranslutningsprogrammet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Forsman

>hur ser man vilken hastighet man är uppkopplad i??? det står inget i fjärranslutningsprogrammet...

 

Villken version kör du? ARA 3.X visar det tydligt både i inställningsprg. och i det lilla fjärranslutningstatus som läggs i Äpplemenyn.

 

oops nu har jag 28 min och 19sek kvar att skriva på mitt inlägg.

 

/ANders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

jag vet inte vad jag har för version, det är den som hänger med på MacOS 8.5 skivan... sitter i skolan så jag kan inte kolla.

men det står varken i inställningsprogrammet eller status skiten i äppelmenyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag använder PPP som uppkopplingsfil, den lägger jag som ett alias på skrivbordet, sen är det bara att trycka på anslut och du ser hela uppkopplingsprocessen.

Om du nu använder dig av PPP förstås!

Du har kanske kör annat, free PP eller likn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Forsman

Du kan inte mena allvar ;-)...Du menar att fjärransluntingsstatus som ligger i äpplemenyn inte visar uppkopplingshasigheten??!

 

Vad har jag fått för version mån tro =)

 

/ANders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

ja... använder man AppleScript för att försöka ta reda på det kommer en tom sträng tebax... står inget i programmet... :(((

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Forsman

Det låter lite avancerat =). Med risk för att bli tjatig, du använder alltså ARA och det lilla programet Fjärranslutnings status/Remote Access Status som har knappen Anslut/Connect inte visar någon information. Hos mig visar den info vid själva uppkopplingen och sedan förstoras fönstret och anslutningshastighet, ip nr och tid samt öven mätare för mottagna resp skickade data. Det måste ju finnas fler som använder ARA och har Ni nån info, skulle vara intresant och veta.

 

/ANders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

avancerat, vad pratar du om? :) nämen man får väl försöka med allt...

 

jag använder Apple Remote Access (ARA) med inställningsprogrammet "Fjärranslutning", som jag valt i TCP/IP inställningen.

 

det som synd i fönstret är allt du säger, utom uppkopplingshastigheten. har kollat i lilla skitsaken i apple menyn (Fjärranslutningsstatus) om det är nån skillnad, men det står inte där heller...

 

jag kan fixa en dump när jag kommer hem...

 

fast jag tror det beror på mitt modemscript... jag har lurat i dumburken att jag har ett Farrallon Netopia 56K, fast det funkar skapligt bra med mitt GVC skitmodem från telia...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Forsman

>Fast jag tror det beror på mitt modemscript..

 

Varför sa du inte det från början ;).

 

>jag kan fixa en dump när jag kommer hem...

 

Kan jag inte få skärmen istället, skulle behöva en till =D

 

/ANders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

jag vet inte om det beror på modemscriptet! jag ville veta vad ni trodde innan jag själv kom med ett förslag. :)

 

fan jag har glömt bort dumpen... hoppas jag kommer ihåg det idag.

kan inte jag få din dator istället, skulle VERKLIGEN behöva en snabbare!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...