Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vadå MS?


Aliasme

Rekommendera Poster

Är inte Windows till ganska stor del en efterapning av MacOs?Har Microsoft överhuvud taget kommit med några banbrytande ideer som utvecklat branschen?Microsoft är en bromskloss för hela branchen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har så rätt. Det vore skönt att slippa MS.

 

 

 

"Life is too short to use anything but a Mac; Windows is just not a human environment." - Roger Ebert, filmkritiker på Chicago Sun-Times

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Är inte Windows till ganska stor del en efterapning av MacOs?Har Microsoft överhuvud taget kommit med några banbrytande ideer som utvecklat branschen? <<

 

Grattis, du har just bevisat att du kan svälja enkelsidig propaganda med hull och hår, utan vare sig eftertanke eller refelktioner. Ditt diplom från Hjärntvättarnas Riksorganisation kommer på posten. Du kan känna dig stolt över att vara en medborgare av fogligaste rang!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Michael Dundee

Jag skulle vilja påstå att det enda MS HAR kopierat från Apple är användargränssnittet. Har MS kopierat multithreading MP stöd och liknande från Apple kanske??

 

Michael

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Silverek

Till Aliasme:

Microsoft är en bromskloss för hela branchen

På vilket sätt?

 

Till Staffan Kjell

Det vore skönt att slippa MS

Varför?

 

Jag kör både mac och pc och kan inte påstå att macen är speciellt överlägsen pc:n. Visst är MOS stabilt, men det är Windows också, i synnerhet ifall man kör W2K. Oftast om ett program kraschar på Macen så dras hela systemet med = omstart.

På Windows så är det rätt sällan som jag behöver starta om systemet när ett program hänger sig (det händer det också iofs).

 

/L. Silverek

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

 

Grattis, du har just bevisat att du kan svälja enkelsidig propaganda

med hull och hår, utan vare sig eftertanke eller refelktioner. Ditt diplom

från Hjärntvättarnas Riksorganisation kommer på posten. Du kan

känna dig stolt över att vara en medborgare av fogligaste rang!

 

Tack!

Även du får ett diplom från ovannämda org.

/Ej en foglig medborgare,använder MacOs

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

MS bromsar bl.a genom sitt agerande gentemot andra programmakare,monopolism e.t.c,Netscape är ett exempel på hur MS krossar på ett medvetet sätt.Windows media player är ytterligare ett försök att domminera.Konkurrensen sätts helt enkelt ur spel.Föressten förstår jag inte att det går att bli så domminant med så usla programvaror.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Visst är MOS stabilt, men det är Windows också, i synnerhet ifall man kör W2K. Oftast om ett program kraschar på Macen så dras hela systemet med = omstart. <<

 

Och det kallar du stabilt???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

>> MS bromsar bl.a genom sitt agerande gentemot andra programmakare,monopolism e.t.c <<

 

Vilken tur att vi har Apple, det fullständigt öppna företaget som aldrig skulle göra något för att hindra en konkurrent eller spridandet av information...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Silverek

Nja, det är ju rätt sällan som MOS kraschar - ungefär lika sällan som W2K kraschar...

 

/silverek

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Silverek

Ytterligare en aspekt på monopolismen är ju att det bara finns en tillverkare av Macintosh, medans på pc-sidan så finns det ett flertal tillverkare.

Apple licensierade ju tillverkningen av Macar ett tag för några år sedan men drog sedan tillbaka detta, kanske värt att tänka på...

Skall väl tilläggas att jag varken är för eller emot vare sig Mac eller pc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

när jag har suttit vid en MAC så har den hängt sig betydligt mycket mer än vad winME gör...

 

att detta beror på att jag är ovan med mac ver jag inte, men i windows behöver du iaf inte vara van för att det inte ska krasha.

 

bara för att microsoft för en gångs skulle gör världens bästa internet-läsare betyder det inte att dom har monopol och hindrar utvecklingen tvärt om.. det tvingar Netscape att iaf försöka göra en hyffsad produkt (under hur lång tid det tar för dom att få fram den..)

 

varför sätts konkurrensen ur spel ?

är det för att programvaran följer med windows ?, kanske för de som är nya med datorer men för de som vet vad internet innebär har/borde skaffat en bättre programvara om dom nu anser att windows medföljande programvara suger...

 

det där med att windows har kopierat mac-användargränssnittet... windows 3.1 var ju mer likt macen än vad win9x är och särskilt likt vill jag inte påstå att det är även om det är möjligt att microsoft har gjort det...

 

det har blivigt en trend att hata microsoft, många gör det utan argument.. jag tycker inte att microsoft är dåligt. Skulle jag tycka det skulle jag helt enkelt gå över till Linux ellet något annat. Jag skulle inte stå och skrika ut på forum om hur mycket microsoft sög.. däremot skulle jag ge argument för Linux (om jag nu valde det istället) när en fråga som denna skulle komma.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag har suttit vid en MAC så har den hängt sig betydligt mycket mer än vad winME gör...

 

att detta beror på att jag är ovan med mac ver jag inte, men i windows behöver du iaf inte vara van för att det inte ska krasha.

 

bara för att microsoft för en gångs skulle gör världens bästa internet-läsare betyder det inte att dom har monopol och hindrar utvecklingen tvärt om.. det tvingar Netscape att iaf försöka göra en hyffsad produkt (under hur lång tid det tar för dom att få fram den..)

 

varför sätts konkurrensen ur spel ?

är det för att programvaran följer med windows ?, kanske för de som är nya med datorer men för de som vet vad internet innebär har/borde skaffat en bättre programvara om dom nu anser att windows medföljande programvara suger...

 

det där med att windows har kopierat mac-användargränssnittet... windows 3.1 var ju mer likt macen än vad win9x är och särskilt likt vill jag inte påstå att det är även om det är möjligt att microsoft har gjort det...

 

det har blivigt en trend att hata microsoft, många gör det utan argument.. jag tycker inte att microsoft är dåligt. Skulle jag tycka det skulle jag helt enkelt gå över till Linux ellet något annat. Jag skulle inte stå och skrika ut på forum om hur mycket microsoft sög.. däremot skulle jag ge argument för Linux (om jag nu valde det istället) när en fråga som denna skulle komma.

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...