Just nu i M3-nätverket
Jump to content

MacOS 8.5 "teman"

John Eriksson

Recommended Posts

John Eriksson

varför finns det bara ett grafik och ljud tema på MacOS skivan???????????????

var finns det fler att ladda ner? t.ex. det där jag har sett i alla tidningar...

John Eriksson

vadå pellejönsutséende????? när datorerna äntligen börjar på lite design (tänker på iMac) så måste det ju vara lite design på OSet...

John Eriksson

jag tycker Apple har bevisat att det går att ha design på ett användarvänligt OS utan att göra det funktionerna blir krångliga. dom vanligaste kommandona kan man u fortfarande göra via tanientbordet...

Henrik Wannheden

Jag håller med att Gizmo och HiTech är på alla sätt ocj vis kassa teman.. men Kaleidoscope visar att 1) Det går att tillverka snygga, användbara teman 2) folk vill ha det och 3) folk kan tillverka dom.

Jag skulle dessutom tex kunna tänka mig att ha en funktion där man själv kunde lägga till fönster-widegetar som man kopplade till olika Apple-script.. Gör-till-pop-up-fönster är ju tex ett förslag.

John Eriksson

okej, okej jag ger mig. men i Finder kan det ju va kul att ha.

och stör platina utséendet i program så kan man ju kryssa ur nån ruta bland inställningarna som heter "globalt platinautséende" eller nåt sånt.

John Eriksson

är det nån som vet vart man kan ladda ner dessa beta-teman? har hört att dom cirkulerar på hotline, men min hotline funkar inte så det vore väldigt bra om nån kunde ge nån vanlig adress att ladda ner temana ifrån. eller maila mig om det är enklare.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...