Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag vill sälja min Permorma 460


Kickan
 Share

Rekommendera Poster

Jag skulle behålla den gamla Performan - du får nämligen inte mer än ett par hundralappar för den.

 

Samtidigt är det bra att ha en "digital skrivmaskin" i reserv ifall din nya Mac eller pc krånglar.

 

Du kan ta ut den till landstället. Du kan förstås också ge den till barnen, farmor eller ge bort den till Myrorna. Men att sälja den...? Du kanske kan få 300 kr för en Performa 460 i bra skick.

 

För övrigt har vi en gammal P 460 hemma. Den fungerar utmärkt och jag är rätt förtjust i denna spartanska men samtidigt pålitliga och eleganta dator. En klassiker.

 

 

"Life is too short to use anything but a Mac; Windows is just not a human environment." - Roger Ebert, filmkritiker på Chicago Sun-Times

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Staffan, en bekant har också en 460:a och den maskinen är så bra att den inte bör säljas. Jag rekommenderar bara ev. uppgradering av minnet till 20 MB och att ett nätverkskort installeras (om du vill ha ett nätverk mellan den och en Mac utan serieportar, annars funkar ju LocalTalk).

 

Som sagt: sälj inte datorn, den är alldeles för bra för det ödet.

 

 

Konkurrens är bättre än monopol.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 12 years later...

jag kan köpa den av dig för 200 kr under förutsättning att den fungerar och att det finns användarmanual på svenska,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan köpa den av dig för 200 kr under förutsättning att den fungerar och att det finns användarmanual på svenska,

Observera att tråden är från år 2001. Dels har nog inte Kickan kvar datorn efter så lång tid och dels lär den medlemmen inte få reda på att du har skrivit här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eforum lär inte lämna ut den e-postadress Kickan registrerade sig med 2001 till dig eller till någon annan utomstående. (Det räcker med att moderatorerna kan se våra e-postadresser.) Dessutom är det inte säkert att hen fortfarande har kvar den adressen (eller den datorn, som var värd 300 kr år 2001).

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har t o m varit så många genomgripande förändringar i Eforum sen 2001 att e-postadressen har försvunnit på vägen eftersom Kickan inte varit inloggad sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...
4 timmar sedan, skrev violetevergarden7511:

try snapdeal or ebay they give you reasonable prices you can also try selling it within your circle

 

several years have passed, again, five this time …

 

Kickan hälsar också (fast hennes senaste besök aldrig har hänt), ifall någon undrar vad som hände med Performan.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...