Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

A: är borta......!


Bempa

Rekommendera Poster

Jag skulle använda floppyn häromdagen och blev något förvånad, ingen A: drive!! I enhetshanteraren grinade en hånfull gul triangel med ett utropstecken mot mig. Felorsak sägs vara "Den här enheten fungerar inte korrekt eftersom det inte går att ladda de nödvändiga drivrutinerna för enheten (Kod 31)".

Jag har försökt allt (!), avinstallerat driven och ominst. Lagt på OS igen (W2K) men inget hjälper! Hjälper det om jag formaterar om HD för att sedan lägga på OS måntro? Jag har även bytt plats på mina 2 minnesmoduler (2x128Mb).

Mycket tacksam för hjälp, lagom kul att formatera osv.

Bempa

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Ericsson

Jag säger inte att det här fungerar, men det kan hjälpa att flasha moderkortet. Min polare hade ett liknande problem och efter en bios uppgradering fungerade det klockrent.

 

Mvh ericsson79

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du varit inne och pulat (byt plats på minnesmoduler) har du sett efter så att alla kablar sitter på plats till floppyn. Jag råkade ut för något liknande, min flatkabel till floppyn satt snett, inte i ordentligt vilket ledde till att enheten fanns i Windows men när man försökte använda den kom herr blåskärm och maskinen låste sig.

 

 

\\ hugoni

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...