Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NetIntense - En stor BLUFF som försöker snuva dig


Wolkert

Rekommendera Poster

Jag måste bara säga att NetIntense suger skitmycket!

 

Vårt familjeföretag ansökte om konto och betalade mm mm. Efter några veckor utan kontakt och möjlighet att lägga upp sidan började man bli lite förbannad.. *ironi*

Det slutar iaf med att dom inte KAN leverera tjänsten åt oss och försöker snuva oss på årsinbetalningen.

 

Jag satt i en timme och ringde till dem men fick inget svar alls. När jag sen använde telias "dölj nr" svarade dom på första signalen.. Snacka om att undvika konflikter.

 

Varning för detta företag. En STOR bluff!!

 

 

 

Been there, done that..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrik Corneliusson

Vad ville du ha då?

 

Jag ansökte hos netintense och det har gått smärtfritt.

 

Jag ansökte, fick min .se domän och mail och allting, nu är det igång och de har bara skickat en faktura. Som jag snart skall betala.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter skumt..

 

...har bara goda erfarenheter själv. Gick väldigt snabbt att signa upp, en dns-flytt tog lite tid pga speednames danska flumsupport bara ;)

 

/Weyland

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville ha ett 100Mb konto med alla möjliga tjänster. Efter bra många e-mail med frågan varför vi inte kan logga in med våra uppgifter fick vi ett mail (på en alternativ adress) där de skrev att det inte gick att skicka mail till oss (på deras servrar, de konton vi betalt för), jada jada jada..

 

Efter det hör dom inte av sig mer. Resten står ovan.

 

Vi kör nu iaf med fsdata som håller måttet (även om servern går ner lite då o då =)

 

http://www.zoo-ma-in.se

 

 

---------------------------

Varning för följande:

---------------------------

NetIntense

kylning.com

datordelar.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrik Corneliusson

 

Du säger att du har fsdata.

 

Se upp för www6.

 

Den har crashat ett antal gånger och de har aldrig backup!

 

Se till att ta ordentliga backuper, annars är du illa ute.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hum? Kylning.com har jag oxå enbart ultra-positiva erfarenheter av.. alla de gånger jag beställt pryttlar därifrån.. hum.. :)

 

/Weyland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det möjligtvis vara Weyland som ligger bakom dessa företag, och därför försöker få oss att tro positivt om dessa?...*hmm*...mystiken tätnar.. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, så'n tur har jag inte. Starta eget? Uh...

 

Däremot har jag förstås inga dåliga erfarenheter av dem vilket jag anser är viktigt att påpeka... vill du ha en lista på företag jag diggar? Säg till.. men den blir lång och OT.. ;)

 

/Weyland är en fattig (paris)student.. trala..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Säg till.. men den blir lång och OT.. ;)"

 

Nä tack -jag tror dig, ville bara driva med någon ...ser fram emot 7-8 timmars arbete framför datorn här ..HEMMA, då blir jag sådan... ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man kanske skulle påpeka att det är www6 man har! =)) I förra helgen krasha den igen och de hade naturligtvis en GAMMAL backup på sisådär 4 veckor.. =)

 

Man kanske skulle be dem flytta kontot till en annan server.. Tror du dom går med på det?

 

Weyland: Ang kylning.com. Jag beställde grejor från dem 1 Feb och dom har fortfarande inte fått hem sakerna.. Därav mitt klagomål.. senast jag hörde skulle dom komma in idag eller på måndag. *hoppas*

 

 

Varning för följande:

---------------------------

NetIntense

kylning.com

datordelar.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...

Jag beställde grejer från kylning.com den 28:e december 2007 förskottsbetalat också och har fortfarande inte fått dom, dom svarar varken på mail eller telefon. Såg på nått forum nånstans när jag började kolla och då var det nån som skrev att dom var nära kk.

 

Tycker det är rent bedrägeri att ha sidan uppe utan minsta lilla varning så att folk kan förskottsbetala.

 

Har anmält dom till KO nu, så vi får väl se vad som händer.

 

/Miksor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...