Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Oulook Express


trophy

Rekommendera Poster

Outlook funkar inte som jag vill...

 

jag ska skicka ett e-mail och jag vet att jag har srikiv rätt adress (har kollat ungefär tusen gånger), men det går inte iväg istället får jag upp följande felmeddelande:

 

Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte godkände en av mottagaradresserna. E-postadressen som inte godkändes är Bäcklund. Ämne '', Konto: 'jossa.samuelsson@telia.com', Server: 'mail1.telia.com', Protokoll: SMTP, Serversvar: '550 5.1.1 <Bdcklund>... User unknown', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 550, Fel nummer: 0x800CCC79

 

vad är det som är fel?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Felet ligger antagligen i din dator, jag skickade ett testmail och det fungerade som det skulle.

 

Berith Hemmingberg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Kolla så att du inte har bockat för att Outlook ska komma ihåg ditt lösenord när du loggar in för att hämta och skicka mail.

 

Hade nämligen liknande problem som påminde om ditt. Jag kunde inte skicka eller ta emot mail utan att jag fick liknande felmeddelande som dig. När jag plockade bort bocken att Outlook ska komma ihåg lösenord så funkade det. Jag kan nu både skicka och ta emot mail.

 

Leta i Verktyg -> Internetkonto -> Egenskaper för konto -> Peta på fliken Server så ska du hitta rutan där. Plocka bort bocken därifrån om den finns där. Annars är det väl något annat som spökar.

 

Lycka till!

/Stefan.E

 

 

 

**************************************************

Man gör inga misstag, man skaffar sig bara mer erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...