Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Exchange 2000 admin Tool för


WooWil

Rekommendera Poster

Nån som vet hur/var man installerar exchange admin tool för Exchange 2000, dvs liknande som finns för Exchange 5.5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du installerar på en WS/Professional precis som tidigare (5.5). Som jag förstår det så får dock inte Outlook vara installerat på maskinen pga av krockar. Jag tror nog att vi har en dam som dyker in emellanåt spm mer exakt kan tala om det för dig.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som du säger (KLI1), så kan man installera "System Manager" på en WS/Professional (NT4 duger inte) för att administrera Exchange 2000.

 

Då både Exchange och Outlook använder MAPI32.dll, avråder Microsoft starkt att installera framförallt Outlook2000 på samma maskin.

 

Jag rekommenderar att installera Terminal Services på Exchange Servern i "Remote Administration Mode" och sköta administrationen via Terminal Service Client.

 

Sedan finns ju också programmet VNC, som är gratis.....

 

\Martina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ert svar!

 

Passar på och fråga om det är nån av er som vet hur man minimalt installerar Exchange 2000 i en kluster. Klarar man med tex med W2000 adv Server + sp1, två identiska datorer, två NIC, två SCSI kontroller, två kablage, y-koppling (adapter) + SCSI box med SCSI hårddisk?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...