Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem me cd-rom i win2k


j0ch0z

Rekommendera Poster

Tja!

Jag har installerat en ny hd i min dator. Efter detta så funkar inte cd:n, förutom i felsäkert läge, allt funkar i win95, men inte i 2000.

När jag har båda hårddiskarna inkopplade så står datorn å väntar 5-10min å när den väl startar så hittar den inte cd:n. Och i loggen finns följande fel meddelande fem ggr: Enheten \Device\Ide\IdePort1 har inte svarat inom den angivna tidsgränsen. Jag har provat i en annan dator med likadant moderkort samma sak hände där, men där sitter de två scsi cd, å inte ide som i min. Nån som har en susning om va de kan va?

Har provat å¨flytta runt diskarna på kanalerna.

Dator konfiguration:

AMD K6-2 350

128 PC100 SDRAM

MSI 5169 moderkort, nyaste bios

Ibm deskstar 20gb

Ibm deskstar 46gb

Pioneer 36x ide slotin cd rom

Tnt2 m64 grafik kort

sb 16 isa

 

De va väl allt...

Tack på förhand...

Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns i NT ett programm som heter Disk Administartor som är rätt lätt tillgängligt, jag har valt sätta cdn som z:\ för att inte få strul med nya hårddiskar. Att göra samma i v95 leder lätt till krash...Motsvarande program heter disk och nånting i v2000. Sök efter disk. Lycka till!

Själv kör jag numera Mandrake GNU/Linux 7.1 för v2000 tog för lång tid på sig hitta mitt modem varje gång jag skulle koppla upp mig :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är rättstrappde också antar jag? Har du prövat att placera båda diskarna på ide1 och endast cd'm på ide2? Vad händer då?

 

 

\\ hugoni

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har cd:n som z:, funka inte ändå..

Dom e rättstrappade.. Och har diskarna som master/slave på kanal 1 å cd:n som master på kanal två... Funka inte iaf...

=(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...