Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synpunkter på site?


Dotgain

Rekommendera Poster

Hejsan.

 

Jag har gett min gamla site om punkbandet Lagwagon en ansiktslyftning, men tycker att resultatet är lite tråkigt. Jag skulle uppskatta om någon tog sig tid att titta på och kommentera den.

 

Sidan finns på; http://home1.swipnet.se/~w-10862/

 

//Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilken miljö? PC, Mac eller UNIX? I W98 och NT är det inga problem med storleken, i Linux, Solaris och troligtvis på Mac är texten förbannat liten.

 

//Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Jag använder WIN98.. Antingen har jag inte samma fonter som du har eller så har mina ögon skrumpnat ihop som små russin..

Varför inte göra en hemsida som alla människor kan se? Istället för att göra en hemsida som endast amatörpunkare med vodkastinkande, nerklottrade PC-burkar kan se. Att datorn sedan måste vara utrustad med senaste versionen av WinPunks 98 med true type teckensnittet "Ecce homo" gör väl knappast saken bättre? :)

 

Äsch jag skojade bara, men som sagt kolla dina fonter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkligt bra design :-)

 

Men jag måste tyvärr klaga lite på texten - Känns lite smått kanske ? Pröva med en större storlek !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... det måste vara min syn som är strålande. Eller att jag bara kör 1024*768. Men, men, jag får väl ge mig och kräma på med storleken. Typsnittet är Verdana, så det är väl hyfsat standardiserat.

 

//Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Kihlbom

Jag tycker den såg mycket fin ut. Texten tycker jag såg ut att vara lagom stor, men det är en högst personlig åsikt.

 

Det enda jag har att klaga på är att det kan vara lite svårt att veta vilket val man håller musen över i menyn, eftersom de sitter så tätt och är så små. Någon slags onMouseOver skulle nog sitta fint.

 

I stildeklarationen, lägg in:

a:hover {text-decoration: underline;}

För att få dem understrukna.

 

Bra sida! Du är duktig du Magnus

 

/Carl-Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Kihlbom

En sak till förresten

 

På välkomstsidan så stämmer inte bakgrunder på enter-knappen överens med bakgrunden på sidan. Gör bakgrunden på knappen genomskinlig istället, så syns sidans bakgrund igenom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med alla andra, stilen på "brödtexterna" är så liten att det inte ens funkar med förstoringsglas när man kollar i en Mac. Öka på till åtminstone storlek 1, eller 9 punkter (pixlar, vaduvill).

Jag har upplösning 1024x768 på min skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roger Lindholm

Ey snubbe!

 

Inge fel på dina sajten va. Faaan jvla svenne fittor e blinda eller?? Jag ha däri 1152 x 864 på alla däri skärmpixlaren å de syns fett me bra.

 

PS: Vårda språket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...