Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fattar inte hur dom tänker!


Roger Lindholm

Rekommendera Poster

Roger Lindholm

Fattar inte hur lagar å regler fungerar. Det borde inte vara möjligt att stämma Napster å liknande företag. Det fungerar ju endast som en sorts växel som förmedlar kontakt mellan olika individer/datorer. Det borde ju i så fall vara möjligt att stämma Telia då det finns risk att personer planerar brott då deras samtal kopplas ihop med hjälp av deras telefonväxlar. Även ICQ och e-post borde ju förbjudas då det även med dessa program/protokoll/servrar går att skicka filer.

 

 

/ Wath is best in life? Crush the enemies, see them driven before you, hear the lemendation of the women.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Ericsson

Något man verkligen skulle stämma Telia för är deras förbannat långa väntetider på ADSL.

 

T: Skickar papper nästa vecka.

Jag: Inga papper den här veckan heller.

T: Skickar papper nästa vecka.

Jag: Inga papper den här veckan heller.

T: Skickar papper nästa vecka.

Jag: Inga papper den här veckan heller.

 

SUCK!!!

 

/ericsson79

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Um.. sen när kan du på icq eller i telefonen säga, rakt ut, "Hej, jag vill ha Daft Punks senaste promoskiva!" och FÅ den?

 

/Weyland - haft tre timmars föreläsning om it-rätt ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roger Lindholm

Det jag menar är ju att man inte kan stämma nån för att ha utvecklat en teknik som man kan använda i brottsligt syfte... om man så önskar. Det är ju upp till varje person att rätta sig efter lagarna.

 

T.ex, du och jag skulle ju, i ett telefonsamtal komma överens om att jag ska bränna en skiva med mp3or å skicka över med posten. Kan man för den sakens skull stämma telia som har kopplat samman vårt telefonsamtal? Telefonväxel borde ju inte bli olaglig på grund av vårt upphovsrättsliga snedsteg.

 

Det är ungefär så jag har tänkt...

 

 

 

/ Wath is best in life? Crush the enemies, see them driven before you, hear the lemendation of the women. \

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Det är puckade amerikanska jurister som stämmer alla och allt, vad förväntar ni er? Rättvisa och sunt förnuft? HA!

 

Mvh

Glenn

 

______________________________

 

- "If you could change one thing about the

security in windows, what would that be?"

 

- "ONE..?!?!?!?!"

 

(Intervju på securityfocus.com med Marc/EEye

security.)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man för den sakens skull stämma telia som har kopplat samman vårt telefonsamtal?

 

Du kan juh inte ringa ett telia 020-nummer för att få en lista över de senaste piratkopiorna.. som du, om du vill, kan trycka # för att få hemskickade samtidigt.. ;)

 

Opennap kan de inte göra ett skit åt - det är centraliseringen av originalnapster som är problemet här.

 

/Weyland - couldn't care less...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roger Lindholm

Inte så mycket å säga, din å min åsikt angående detta skiljer sig.

 

 

 

/ Wath is best in life? Crush the enemies, see them driven before you, hear the lemendation of the women. \

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...