Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Prova VMware


Zoomdriver

Rekommendera Poster

Zoomdriver

Hej!

 

Prova VMware! Det fungerar skitbra. Det är ganska coolt att sitta och kunna boota NT i et fönster för att knappa lite i Word. I och med att VMware finns har jag nu kunnat gå över till att i princip helt köra Linux. Undrar om wine nånsin kommer att fungera bra med Word.

 

www.vmware.com

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riccard Akerman

Jag håller med Niklas, vmware är bara en tuff grej som man kan testa.. är igentligen inget att ha.. dessutom ska dom ha pengar för det! jag behöver då inte word efter som att jag har staroffice...

/Riccard Åkerman.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

Går utmärkt att använda en befintlig installation av Windows. Se bara till att du skapar en ny hårdvaruprofil i windows som du använder för VMware, annars kommer Windows som vanligt att installera nya drivisar utan att fråga först, och så kommer det knappt att fungera när du sen bootar windows "som vanligt".

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zoomdriver

Men eftersom inte S-Office är 100% procent kompatibelt med MS-office så använder jag nog originalet än så länge. Jag har hört att staroffice tex inte klarar av snabbsparade wordfiler...

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Faan blir gammal....

 

Zooom på linux!!!!!

 

 

(Inget nedlåtande. Bara lite förvånad med tanke på tidigare uttalanden)

 

/mh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zoomdriver

Upprinnelsen är följande:

 

Jag sitter i WinNT (som vanligt) och upptäcker efter ett tag att hela installationen nu börjar bli så _jäkla_ seg. Vad göra?

Hittar en gammal MD-skiva med nån gammal dist av RH 5. Tänker njae...riktiga män kör debian ;-) . Efter en massa krångel slutar allt med en RH 5.2. Det kanske är lika så bra det, eftersom RH5.2 är vanligast...och då kan man lättare få svar på frågor.

 

Nu med facit i hand måste jag säga att det jag framför allt är imponerad av är minneshanteringen. Där kan NT gå och dö. Eftersom min NT disk dessutom var så fragmenterad att det tog längre tid att starta Word i riktiga NT än i vmware-95 så måste jag säga att jag är ganska nöjd.

 

//Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe, jag var oxå ganska förvånad :)

 

Jag testade förresten vmware förra veckan, funkade, men det var segt (pII-266MHz)

också glömde jag att skapa en annan hårdvaru-profil, så mina CD-spelare in windows funkar inte längre :( - konstigt eftersom allting faktisktär rätt inställt just nu....

 

Men jag installerar nog NT5:an sen.... min win95 har vart där sedan julas och den buggar något så enormt... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...