Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkort på AGP porten


Mikael Österlund

Rekommendera Poster

Mikael Österlund

I förra veckan införskaffade jag ett nytt grafikkort, som jag installerade... Dock vägrade Windows 98 att känna igen kortet som något annat än ett standard PCI kort. Kortet var förövrigt ett Banshee kort... Gick tillbaka till butiken och fick istället ett TNT kort, som Windows 98 känner igen och installerar, men så fort jag startar om datorn så får jag upp rutan "Bildskärmskortet är felaktigt installerat" i Windows. Finns det något sätt att testa om kortet är ok, om AGP porten är ok eller om det är Win 98 som har fått en knäpp, och är det i så fall så att det hjälper att installera om skiten??? Jag är tacksam för alla tips och råd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbigvolvo

Det är helt i sin ordning !

Windows gör sådär när det inte känner igen hårdvara.(TNT & Banshee är nyare än W98)

Det är bara att ta bort "standard-PCI"-kortet.

Och starta om datorn, sedan när windows hittar kortert igen så måste du klicka på "andra-drivrutiner" (eller vad det nu står) och visa windows var drivrutinerna liggar (vanligtvis på CD'n som följer med grafikkortet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm låter som att du har felinstält BIOS.

Jag iaf så att jag måste välja om det e agp eller pci jag skall använda! Har en Intel BX-2 moderkort.

 

/KiM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...