Just nu i M3-nätverket
Jump to content

5X DVD & Hollywood+ MPEG-kort

Mic

Recommended Posts

Wow, här får man göra det första inlägget, och så handlar det om något så trivialt som om en enkel leverantörsfråga.

Christoffer Sörensen svarade på mitt inlägg i Processor...-forumet att en 5x DVD med ett Hollywood+ MPEG-kort kostade 3000:-, men var finns detta?? Jag har frågat och sökt mig blå för att finna någon i Sverige som säljer 5X DVD, utan att finna någon!

Jag hittade det i USA (på shopping.com) för $264, men vill gärna köpa det i Sverige...

• 3 weeks later...
Stefan Pettersson

Om du har planer på att investera 3.000:- i en DVD- spelare med Mpeg2-kort till din dator så råder jag dig att tänka om. Denna utrustningen ska INTE kosta en krona över max 1.700-1.900:-, annars blir du lurad!

Eftersom kvaliten idag är bedrövlig låg på de datorbaserade spelarna överlag, med vissa undantag, råder jag dig att antingen läsa lite mer i forumet "Klarar DVD CD-R?" eller avvakta - helst både och!

För 3.000-4.000:- kan du köpa en "riktig" DVD-spelare och ställa i stereohyllan hemma. Att betala samma eller liknande summa för en datorbaserad (som saknar fjärrkontroll, DA-omvandlare mm mm.) förefaller för mig vara bondfångeri.

...tänk även på att det Mpeg2-kort du eventuellt köper BÖR klara både NTSC och PAL...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...