Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är den slut nu?


ivanavi

Rekommendera Poster

Hej

Fick en gammal skoldator av en kompis att meka med. Kul. Tyvärr var bildskärmen lite skev och dan, men det får man leva med för femti spänn.

Kruxet är att bildskärmen efter ca 30 minuter bara la av. Det är en EnergyStar-kompatibel skärm, så den har ju två lägen när den är "påslagen". Och när jag startar datorn (och skärmen får signal) går den igång, men den klickar fram och tillbaka mellan lägena (standby/på) i intervall om knappt en sekund. Så frågan är alltså, är den slut nu? Är det värt att reparera denna gamla skorv? Eller finns det någon genial lösning som jag inte vet om?

 

Mvh

Ivan Bakran

_________________________________________

Du skall icke hava begär till din nästas PowerBook G4...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du vänt nån hd-kabel fel?

 

 

 

 

 

MVH Niklas Nord

------------------------------------------------------------------------

:: När tiger springer ur djungeln, springer djungeln ur tigern! ::

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

Datorn / skärmen är troligtvis inte sönder, utan det är någon skärmsläckare som krånglar. inaktivera skärmsläckaren i windows så får du nog en dator som fungerar..

 

MVH

pedagogen

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem med min 3 år gamla DELL-skärm. Den bara slocknade helt plötsligt en dag och uppvisade sedan samma fenomen som din (klickade av/på hela tiden).

Garantin hade gått ut så jag lämnade in den på en firma. Det sved när man fick reda på att det skulle kosta 2000 kr att laga...

Men, men, det kan ju vara något enklare också.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om skärmen nu är så gammal så är det troligtvis inte värt att göra någonting åt den. En 14' skärm kan man få i stort sett gratis.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

En ny skärm (17") kostar ju runt 2000 så att laga en gammal för det priset är ju dårskap....

 

MVH

pedagogen

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...