Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

missljud


ahab

Rekommendera Poster

Hmmm!

Jag har ett problem med mitt ljud. När jag maximerar/minimerar fönster hörs det ett raspande ljud i mina hörlurar. Även när jag för muspekaren över menyer. Inte nog med detta, spel med krävande grafik går inte spela på grund av att ljudet är OTROLIGT dåligt. Jag misstänker även att grafiken påverkas.... Jag har de senaste drivrutinerna till både ljudkort och grafikkort. Det är ingen IRQ-krock och jag har provat byta plats på ljudkortet. Tidigare använde jag mig av ett RIVA1-kort, med samma problem med ljudet. Jag bytte då till ett Voodoo 3, vilket gjorde att ljudproblemet försvann. Mén tyvärr gick mitt voovoo-kort sönder vilket gjorde att jag köpte ett Geforce-kort, varvid problemet återuppstod

 

Jag använder ett Geforce2 MX (AGP), soundblaster Live 1024, celeron 366, moderkort: Epox EP-V370A.

Skulle vara trevligt om någon kunde hjälpa mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan kanske ha med upplösning eller uppdateringsfrekvens att göra...

 

/Eminos

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

Visst har det med upplösning att göra, men jag tycker inte att jag skall behöva köra spel eller windows i 640x480 för att slippa mitt lilla problem. Antalet färger verkar åxå ha en viss betydelse. Fler färger sämre ljud.

Vad menar du med uppdateringsfrekvens??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen/Bildskärm/Inställningar/Avancerat/Kort/...

 

...prova att ändra uppdaterings intervallet där, prova det lägsta, sätt först på den upplösning du vill ha...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...