Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook offline folder HJÄLP!


Alexander Wingeskog

Rekommendera Poster

Alexander Wingeskog

Hej!

 

Har ett stort problem som förmodligen inte går att lösa men man vet ju aldrig om något har något tips.

Vi hade en exchange server som fungerade för ett tag sedan nu gör den inte det (men det är en HELT annan historia), problemet är att det fortfarande gick att använda sig av kontakter och kalender och annat (på personlig basis) genom att vi synkade en offline folder innan servern rasade... Detta fungerade ett bra tag men så råkade vi ändra i en profilen och då kom den ju genast på att våran exchange inte gick att nå och därigenom ville den inte öppna offline mappen (outlook.ost)för att nu kan man ju inte verifiera att det verkligen är "din" offline mapp... hur göra? går det att få tillbaka det?

 

Enligt MS så skapas en "nyckel" när profilen skapas och denna ligger i OST filen och därför går det inte att använda sig av denna utan denna verifikation av exchange... men problemet är att jag vill kunna läsa in den igen...

 

Känner mig ganska ensam av att fått detta problem.. men något kanske sitter på kunskaper om dessa OST filer och hur man kan få tillbaka dessa utan att ha en exchange server igång...

 

/Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där låter inte så skojigt. Så vitt jag känner till så har i alla fall inte MS någon lösning på det. Inte till 5.5 i varje fall. Avvakta lite så kanske det kommer ett roligare svar. Det finns ju en del "experter" som håller till här. Tills dess kanske du ska försöka hitta något 3:e partsprog.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Wingeskog

Tack!

 

Letat som fasen på alla möjliga sidor men denna skall jag absolut testa!!!

 

Tack igen!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...