Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Piratkopiera MS produkter -- Aldrig!


CyberPet

Rekommendera Poster

Jag hörde något väldigt roligt häromdagen. Det gjordes en enkät bland företag om vad de ansåg om piratkopiering och framförallt då av Microsofts produkter.

 

Ett icket namngivet företag hade sagt att de inte tycker om Microsoft och deras otroliga dominans på PC marknaden att de därför inte piratkopierar deras produkter. De ville inte sprida MS produkter vidare. Däremot ansåg de att det var rent hälsosamt att sprida konkurrerande produkter för att ge andra tillverkare en chans att få ut sina produkter.

 

Lustigt tyckte jag, även om jag inte gillar piratkopiering tycker jag att historien var underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm, det låter ju HELKNÄPPT!

har inte det negativ effekt??

 

Ok för att inte piratkopiera Ms-prog för att det inte skall spridas. Men att kopiera konkurrenters program gör ju att dom förlorar massor av pengar...

 

jag tycker det företaget borde ändra policy och piratkopiera Ms prog, och inte konkurrenter...

 

Annars så borde dom installera linux :) - Och KÖPA prog till det

 

/Ben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

dom vill antagligen inte pirat kopiera M$ program för att det inte är nån som vill köpa dom... inte ens för hembrännar-pris!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, jag tycker det är jättebra med Shareware eller tidsbegränsade demos av kraftfulla program! Dels behöver jag inte känna mig som en skurk om jag vill testa programmet och "får" en kopia att prova. Dels så för företaget i fråga bra reklam när kunderna blir så beroende av programmet så att de bara måste köpa den fullständiga versionen.

 

Jag har köpt massor med Sharewares och program som jag testat på demo. Mycket bra koncept och säkert ett bra sätt också att få folk att betala när de har testat produkten i 30 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooooooh, jag måste buga mig för Petra Holmström som kan sådana roliga historier som denna om pirtkopiering och MS. Intressant att ingen har undrat vad det är för ett skumt företag som piratkopierar och sprider program. Något för BSA att ta reda på kanske? Jag vet inget värre än gnidna asgamar som piratkopierar för att sko sig på det. Det finns inget lustigt i det Petra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lustiga i historien var väl ändå att företaget i fråga inte tycket att MS produkter var värda att spridas vidare för att de är så dåliga. Genom piratkopiering skulle ju Microsoft få en ännu större dominans än de redan har. Därför valde de att INTE piratkopiera MS produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...