Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mättad tråd.


Whistler

Rekommendera Poster

Åsså något för dig Lappri;

 

http://www.objectwatch.com/issue_24.htm"

 

http://www.zdnet.com/eweek/stories/general/0,11011,409114,00.html

 

http://www.zdnet.com/eweek/stories/general/0,11011,409389,00.html

 

http://www.zdnet.com/eweek/stories/general/0,11011,409380,00.html

 

"The results show that Microsoft so dominated the test--in terms of price

and performance--that it looks downright embarrassing for the competitors"

 

"...its [microsoft] C++-based bookstore was so fast that it was bottlenecked

by the 100M-bps test network."

 

Osv...

 

Varför köra IIS/DYNIX ? Vem bryr sig om dessa prestanda ? Gick Martin hem med oss igår eller är han död ? Sprängde jag 4 promille igår ? Varför vaknade jag i garderoben ? Hade jag sex ? Och i såna fall, var det med Lina eller Martin ?...frågorna är många och dagsljustimmarna få.

 

 

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

En länk som kan vara nyttig att läsa igenom även om den inte inbegriper DB2.

 

http://www.darwinlinux.com/cgi-bin/WebObjects/MissingLink.woa/wa/display?name=Tip&page=ReadTip&which=1000106

 

Notera att värdet av en installation inte bara inbegriper rena råprestanda som krävt stora delar optimeringsprogrammering - det handlar faktiskt mest om att lösningen skall vara stabil över tid och fortsätta att ge bra prestanda utan att kostnaderna för underhåll och anpassningsprogrammering rusar iväg. Men du kanske är den typen av kategori som tjänar på att kunderna måste slänga iväg mycket pengar på anpassningsprogrammering?

 

MS lösningar är optimala för konsulter - inte för kunder...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varför köra IIS/DYNIX ? Vem bryr sig om dessa prestanda ? Gick Martin hem med oss igår eller är han död ? Sprängde jag 4 promille igår ? Varför vaknade jag i garderoben ? Hade jag sex ? Och i såna fall, var det med Lina eller Martin ?...frågorna är många och dagsljustimmarna få.

 

LOL ja det undrade jag också därav länken, tyckte det var roligt med IIS på DYNIX istället för Win2k, det övriga kan jag tyvärr inte heller svara på, bara du själv misstänker jag.

 

Intressanta länkar, hittade det här bla;

 

Microsoft does have a weakness, however. Sun, IBM, Compaq, Sequent and Hewlett-Packard all have non-NT systems at the top of the TPC charts and perform about twice as fast as any of the Microsoft entries. Sun even has one system that beats NT on both price and performance, showing that Sun may have some pricing margins to play with

 

But Microsoft's biggest problem is perception. A lot of people simply don't like the company, and it won't be successful forever unless it learns to deal with its customers.

 

och det är väl där lejonparten av problemet för MS-OS att bli "som UNIX", uppfattningen kring deras tidigare NT-OS skapar bilden av dom som enbart intresserade av skicklig marknadsföring, men inte något för stordrift, något som bla Win2k får lida för...

 

Förtjänar att påpekas att jag svarade på ditt tidgare inlägg i den andra tråden, men det j-a inlägget försvann ut i tomma intet, trots att jag redan var inloggad....GRRR...orkade inte skriva om det ;-)

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------

 

Jag tror att det kommer finnas en världsmarknad för ungefär 5 datorer

Thomas Watson, IBM, 1943

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"But Microsoft's biggest problem is perception. A lot of people simply don't like the company, and it won't be successful forever unless it learns to deal with its customers."

 

Håller med - orkar inte klistra in *pro*-kommentarerna i artikeln utan var & en får traggla genom det själv.

 

"Förtjänar att påpekas att jag svarade på ditt tidgare inlägg i den andra tråden, men det j-a inlägget försvann ut i tomma intet, trots att jag redan var inloggad....GRRR...orkade inte skriva om det ;-)"

 

Samma här, därav den nya tråden "mättad tråd" - verkar finnas något slags *quota* - nu börjar min bakfylleracet komma igång på allvar.....satan, jag gråter.

 

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

stene

 

En länk som kan vara nyttig att läsa igenom även om den inte inbegriper DB2.

 

Jag ögdade igenom texten, men sket i den fullständigt när författaren till den skrev så här;

 

 

"Borland C++ is definitely not a RAD"

 

Tack och hej, leverpastej...

 

 

--------------------------------------------------

 

Jag tror att det kommer finnas en världsmarknad för ungefär 5 datorer

Thomas Watson, IBM, 1943

 

[inlägget ändrat 2001-02-24 16:39:24 av Lappri!]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...