Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn låser sig.


Thomas1

Rekommendera Poster

Hejsan! Datorn har börjat låsa sig när jag "surfar". Jag använder Win98 med Internet Explorer 4.01 Sp1. Har provat installera om Win98 och jag har använt Norton SystemWorks 2.0 för att leta efter felet. Inget av detta har hjälpt. Någon som har ett tips på vad som kan vara fel? Mvh Thomas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låser sig hela datorn? Jag hade problemet att IE4 låste sig i stort sett varje gång jag surfade.

Nu har jag bytt till IE5, och nu har det inte hänt en enda gång.

Om det är detta felet du har, testa IE5...

 

Michael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara IE4 som låser sig för när man trycker Ctrl-alt-delete så står det "Internet Explorer Idg eforum" (svarar inte).

Klickar man på avsluta aktivitet så stängs IE4 men inte fjärranslutningen. Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt det problemet jag hade. Jag gjorde så att jag formaterade om datorn, men det hjälpte inte.

Då installerade jag IE5 istället, alltså över IE4, och sen dess har det funkat perfa!!

Testa gärna det, borde hjälpa..

 

Michael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Michael. Tack för ditt tips. Jag ska "tanka hem" IE5 och testa om det blir bättre.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niklas Sörman

lägg ut 54:50 kr på att köpa PC Hemma istället så får du IE5 på cd-rom kan vara värt att slippa nerladningstiden (om du inte sitter på en fast lina förståss)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Nu har jag hämtat IE5 och surfat i ca 30 min med IE5. Allt verkar funka perfekt.

 

Mvh Thomas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...