Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS v. Apple


Mikko Helles

Rekommendera Poster

Den pågående rättegången (som ska ta flera år) gör jag en tidig inlägg. När jag köpte datorn fick jag med Windows 95 och IE3.01.

Det hade varit helt OK om Jag hade fått Netscape också. Nej, men den fick man köpa.

Liksom Norska Opera(vilket jag gärna skulle köpa om man slapp köpa den via internet.)

Sedan dess har jag försökt med Netscape(som mig veterligt inte finns på svenska)Jag anser det för krångligt och har svårt att

förstå dem som föredrar Netscape. Mitt

råd till Dessa NS och Opera är att göra

en svensk(natiolalspråk)version och att NS sänker priset betydligt. När det sedan gäller program som är direkt kompatibla,

då är IE klart överlägsen. Jag tror

att Netscape som sista dödsryck försöker

klamra fast på nätet med fel metoder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst var det fel att dra in Apple. Men som någon så träffande visade med MS med S somm dollartecken(Panamadollar) så är det väl det det handlar om. Dvs att jag stöder MS men bara för att jag får mest av pengarna. Jag har IE 4.01 och har haft bekymmer med den. Ingenting är perfekt i datorvärlden ännu. Vi går i barnskorna och ni som varit med länge är naturligtvis proffsen. Jag hävdar dock att Bill Gates imperium är sund i den meningen att syftet

med den är att dels tjäna pengar dels göra

datoranvändningen global. (då även tredje världen). Jag visste faktiskt att NS finns på

svenska och att den kan man få gratis.

Frågan är varför jag inte hade den förinställd på min dator. Och till sist

jag kan knappt bärga mig att säga. Vad har man mot MS och Mr.Gates. Rika- det finns rikare som har tjänat sina pengar mycket mer tvivelaktigt. Framgångsrik- ja. Jag gillar endast farten som datoranvändningen fortskrider.Jag gillar endast billiga lösningar framför dyra. Om du fattar vad jag menar. Och till sist. Jag lär mig fort.

Bye. Mike

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst var det fel att dra in Apple. Men som någon så träffande visade med MS med S somm dollartecken(Panamadollar), så är det väl det det handlar om. Dvs. att jag stöder MS. men bara för att jag får mest för pengarna. Jag har IE 4.01 och har haft bekymmer med den. Ingenting är perfekt i datorvärlden ännu. Vi går i barnskorna och ni som varit med länge, är naturligtvis proffsen. Jag hävdar dock att Bill Gates imperium är sund i den meningen, att syftet

med den är att dels tjäna pengar, dels göra

datoranvändningen global. (då även tredje världen). Jag visste faktiskt att NS finns på

svenska och att den kan man få gratis.

Frågan är varför jag inte hade den förinställd på min dator. Och till sist

jag kan knappt bärga mig att säga. Vad har man mot MS och Mr.Gates. Rika- det finns rikare som har tjänat sina pengar mycket mer tvivelaktigt. Framgångsrik- ja. Jag gillar endast farten som datoranvändningen fortskrider.Jag gillar endast billiga lösningar framför dyra. Om du fattar vad jag menar. Och till sist. Jag lär mig fort.

Bye. Mike

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...